وزیر خارجه چین از حضور آمریکا در دریای جنوبی انتقاد کرد


وزیر خارجه چین از حضور آمریکا در دریای جنوبی انتقاد کرد

پکن-ایرنا- 'وانگ یی' عضو ارشد شورای دولتی و وزیر خارجه چین به آمریکا هشدار داد که دست از تنش زایی و مداخله در امور دریای جنوبی بردارد.

به گزارش ایرنا روزنامه ساوت چاینا هنگ کنگ روز سه شنبه گزارش کرد وزیر خارجه چین که به فیلیپین سفر کرده است، نسبت به برنامه های آمریکا برای حضور فزاینده نیروی دریایی در دریای جنوبی و برگزاری تمرینات و رزمایش های مختلف در این منطقه هشدار داده است.
وی با اشاره به آمریکا و مداخله خارجی در دریای جنوبی خاطر نشان کرد فیلیپین و دیگر کشورهای منطقه باید نسبت به مداخله بیگانگان در دریای جنوبی هوشیار باشند و اجازه ندهند آنها به بهانه های مختلف این پهنه دریایی را مواج کنند.
او با ابراز نگرانی از حضور آمریکا در این منطقه تاکید کرد چین و فیلیپین و شماری از کشورهای دیگر اطراف دریای جنوبی در حال گفت و گو و حل مسایل فیمابین برای برقراری ثبات و امنیت هستند اما مداخله خارجی مشکل ساز است و برخی از بیگانگان دقیقا خلاف این جریان حرکت می کنند.
وزیر خارجه چین که کشورش درگیر اختلافات نظامی فزاینده ای با آمریکا شده است، گفت که کشورهای منطقه باید خیلی هوشیار باشند زیرا هر اشتباهی از سوی آنها راه را برای نفوذ بیگانگان در دریای جنوبی هموار می کند.
این اظهارات انتقادی در شرایطی مطرح می شود که آمریکا قصد دارد در ماه آینده میلادی زمانی که 'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین راهی مانیل می شود، رزمایش هایی را با حضور نیروی دریایی خود در دریای جنوبی برگزار کند.
'وانگ' با اشاره به اینکه با فیلیپین در خصوص اکتشاف منابع نفت و گاز در دریای جنوبی هفکری می شود، گفت پکن هرگز مانیل را یک تهدید نمی داند.
آساق**231**1904**


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر آتش‌سوزی قطار ارتباطی با متروی تهران ندارد