تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم «مالامیری» به همت میعادگاه منتظران


تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم «مالامیری» به همت  میعادگاه منتظران

در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی از خانواده شهید «محمدمهدی مالامیری»، نخستین شهید روحانی مدافع حرم به همت دارالقرآن مسجد مقدس جمکران تجلیل شد.

خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی و در مراسم دعای توسل مسجد مقدس جمکران از خانواده شهید «محمدمهدی مالامیری»، نخستین شهید روحانی مدافع حرم به همت دارالقرآن این مکان مقدس تجلیل شد.

حجت الاسلام شهید محمد مهدی مالامیری، درروز دوشنبه، ۲۶ خرداد ماه ۱۳۶۴هجری شمسی، مصادف با ۲۶ ماه مبارک رمضان در خانواده‌ای روحانی و ولایی چشم به جهان گشود.

او که تحت تربیت پدر و مادری دلسوز و متدین بود و پدر و مادر او هر دو اهل استان مازندران که پدرش اهل کجور و مادرش از سلسله‌ی جلیلیه‌ی سادات خاندان حسینی شهرستان آمل است. پس از گذراندن دوره‌های ابتدایی و راهنمایی با رتبه‌های عالی، در ابتدای نوجوانی در مدرسه علمیه فاطمی دروس حوزوی خود را شروع کرد.

سخت‌کوشی و تهذیب باعث شد بعد از سپری کردن مقامات و سطح عالی حوزه در هشت سال به عنوان طلبه‌ای ممتاز در محضر حضرات آیات عابدی، آملی لاریجانی، شب زنده‌دار، مدرسی یزدی، سیفی مازندرانی و… بهره کافی ببرد تاجایی که قبل از سی سالگی در حوزه‌های علیمه کاشان، جامعه المصطفی العالمیه(صلی الله علیه و آله) و موسسه حضرت جوادالائمه(علیه السلام) به تدریس دروس سطح( رجال، درایه، رسائل، حلقات و کفایه) بپردازد.

ارادت خاص نسبت به مولا علی بن موسی الرضا(علیه السلام)، تداوم ارتباط با قرآن و اقامه نماز صبح در مسجد، زیارت هفتگی جمکران و زمزمه همیشگی دعای عهد، روح بیکرانه‌اش را زلال‌تر می‌کرد. در یک کلام، زندگی شهید طبق سفارش مقام معظم رهبری، آمیخته‌ای از تحصیل، تهذیب و ورزش بود.

وی سرانجام در شامگاه دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴، مصادف با اول ماه رجب میلاد امام محمد باقر (علیه السلام) همراه با دیگر مجاهدان تیپ فاطمیون با شعار «کلنا عباسک یا زینب» در منطقه بصری الحریر استان درعای سوریه به آرزوی دیرینه‌اش رسید و جامه فاخر شهادت را بر تن کرد

پایان پیام/9

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه سنگین مدیر سپاهان به پرسپولیس و فدراسیون