گربه قلاببافی چندمنظوره


با وجود تمام شدن فصل سرما علاقمندان به قلاب بافی باز هم در فکر طرحی نو برای بافت هستند. از امروز در نظر داریم با ایده های جدید و زیبا شما را به کار بافتن ترغیب کنیم و می توانیم بگوییم بافتن مخصوص فصل سرما نیست. اگرچه با گرم شدن...

با وجود تمام شدن فصل سرما علاقمندان به قلاب بافی باز هم در فکر طرحی نو برای بافت هستند. از امروز در نظر داریم با ایده های جدید و زیبا شما را به کار بافتن ترغیب کنیم و می توانیم بگوییم بافتن مخصوص فصل سرما نیست. اگرچه با گرم شدن هوا ذوق خود را برای بافتن لباس های گرم از دست می دهیم ولی خیلی چیزها برای بافتن هست که می تواند روزهای طولانی تابستان را برای ما کوتاهتر کند.با ما همراه باشید در آموزش گربه قلاببافی چندمنظوره که می توانید در اتاق کودک آویزان کنید یا به عنوان زیر لیوانی یا دستگیره آشپزخانه از آن استفاده کنید. این به سلیقه شما بستگی دارد به همین جهت ما اسم آنرا گربه قلاببافی چند منظوره گذاشته ایم.

بافت های مورد نیاز:

طریقه بافت :

1) برای بافت این گربه نیاز داریم که ابتدا یک دایره به اندازه دلخواه ببافیم. در آموزش گردبافی طریقه بافت دایره را کاملا تصویری و گام به گام برایتان توضیح دادیم پس در اینجا از توضیح مجدد آن خودداری می کنیم.

همانطور که در آموزش مشاهده کردید، برای بافت دایره از پایه بلند استفاده می کنیم. در تصویر زیر یک دور از دایره را بافته ایم. ولی این اندازه قطعا خیلی کوچک است پس به بافت ادامه می دهیم و حداقل سه دور می بافیم.

دور اول:

گربه قلاببافی چندمنظوره

دور دوم:

گربه قلاببافی چندمنظوره

دور سوم:

گربه قلاببافی چندمنظوره

3) در دور چهارم، پس از بافت نصف دور، باید شروع به بافت گوش ها کنیم.

گربه قلاببافی چندمنظوره

بافت گوشها:

4) برای بافت گوش اول، ابتدا یک بافت پایه متوسط، بعد دو پایه بلند، سپس یک پایه دوبل و درنهایت سه تا زنجیره می بافیم.

سپس 3 تا زنجیره را در اولین زنچیره وارد کرده و بافت نامرئی می زنیم و مجددا به طور عکس ابتدا یک پایه دوبل، دوپایه بلند و یک پایه متوسط می بافیم.

گربه قلاببافی چندمنظوره

5) همانطور که در مرحله قبل دیدید، هر گوش روی 8 دانه بافته می شود پس بافت بین دو گوش را مطابق همان روش گرد بافی ادامه دهید تا آنجا که 8 دانه تا انتهای دور باقی مانده باشد.

سپس برای گوش دوم هم مانند گوش اول در مرحله قبل ببافید و بافت را خاتمه دهید.

گربه قلاببافی چندمنظوره

چشمها :

6) با دکمه و نخ گلدوزی صورت گربه را کامل کنید.

گربه قلاببافی چندمنظوره

این گربه زیبا را در رنگهای مختلف می توانید ببافید و استفاده کنید.

گربه قلاببافی چندمنظوره

فیلم بافت گربه قلاببافی چندمنظوره را با همین نام در پیج اینستاگرام ببینید.

honarbazaar@


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


Wide Rib/کشباف پهن