اوکراین حملات تلافی جویانه را قدرتمندترین حمله به اودسا از آغاز عملیات ویژه خواند


اوکراین حملات تلافی جویانه را قدرتمندترین حمله به اودسا از آغاز عملیات ویژه خواند

فرماندهی نظامی اوکراین اعتراف کرد که موشک‌های روسی "اونیکس" و Kh-22 به زیرساخت‌های یکی از بنادر منطقه اودسا آسیب رساندند.

به گزارش اسپوتنیک، در پیامی که در شبکه های اجتماعی منتشر شد، آمده است:" به پایانه‌های غلات و نفت ضرباتی وارد شده است، مخازن و تجهیزات بارگیری آسیب دیده اند، آتش‌سوزی به وقوع پیوسته، تمام دستگاه های ذی‌صلاح در حال فعالیت برای خاموش کردن آتش و بررسی و بازسازی خسارات وارده هستند".
علاوه بر این، یک مرکز صنعتی و دو انبار نیز در منطقه اودسا آسیب دیدند.
همچنین "گنادی تروخانوف"، شهردار اودسا، از بزرگترین حمله به این شهر از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین خبر داد.
او در صفحه خود در شبکه اجتماعی نوشت: "یکی از بدترین شبها. چنین مقیاسی از حملات را به خاطر نداریم".
شب گذشته رسانه های اوکراینی از انفجار در اودسا، کی یف و مناطق کیفسکی، ژیتومیر و کروپیونیتسکی خبر دادند. در بسیاری از مناطق اوکراین هشدار حملات هوایی اعلام شد.
ارتش روسیه از 10 اکتبر حملات موشکی به تاسیسات انرژی، صنایع دفاعی، فرماندهی نظامی و ارتباطات در سراسر اوکراین را آغاز کرده است. همانطور که ولادیمیر پوتین اظهار داشت، اولین حمله پاسخی به حمله تروریستی سازمان‌دهی شده توسط رژیم کی یف بر روی پل کریمه در 8 اکتبر بود. از آن زمان، هشدارهای حمله هوایی هر روز در مناطق اوکراین و گاهی در سراسر کشور اعلام می شود.
وزارت دفاع روسیه نیز پس از حمله تروریستی چند روز پیش به پل کریمه از حملات تلافی جویانه در مناطق اودسا و نیکولایف خبر داد. به گفته وزارت دفاع، موشک های روسیه به تأسیساتی که در آن حملات تروریستی علیه روسیه با استفاده از پهپادهای دریایی، ذخیره‌سازی سوخت برای نیروهای مسلح اوکراین با حجم کل حدود 70 هزار تن آماده می‌شد، ضربات و خساراتی را وارد کردند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فریب باربی شدن!