رکورد جدید جهانی کارت الکتریکی با سرعت بیش از 100 مایل در ساعت


فرمول یک ایران – کارت‌های الکتریکی به عنوان یک رشته جدید و هیجان‌انگیز اثبات کرده اند که سواری‌های هیجان‌انگیزی را در پیست های سربسته و سرباز ارائه می‌کنند و نیاز به تعمیر و نگهداری، هزینه سوخت یا نگرانی‌های مربوط به انتشار گازهای گلخانه‌ای مانند...

فرمول یک ایران – کارت‌های الکتریکی به عنوان یک رشته جدید و هیجان‌انگیز اثبات کرده اند که سواری‌های هیجان‌انگیزی را در پیست های سربسته و سرباز ارائه می‌کنند و نیاز به تعمیر و نگهداری، هزینه سوخت یا نگرانی‌های مربوط به انتشار گازهای گلخانه‌ای مانند کارت‌های احتراق داخلی ندارند.

اکنون یک کارت کارت الکتریکی جدید از Blue Shock Race نشان می‌دهد که یک پیشرانه الکتریکی تا چه حد می‌تواند قدرتمند باشد.

شرکت لتونیایی Blue Shock Race، سازنده خودروهای کارتینگ، به تازگی اعلام کرده است که رکورد جهانی سریع‌ترین کارت الکتریکی تولیدی را با سرعت 163 کیلومتر در ساعت (101.3 مایل در ساعت) شکسته است.

این رویداد در Gotlandring در سوئد، اولین پیست پایدار جهان به مناسبت بیستمین سالگرد این پیست برگزار شد. این پیست معمولاً برای مسابقات اتومبیل رانی استفاده می‌شود، اما می‌توان آن را برای کارت‌های رفتن در طول رویدادهای خاص پیکربندی کرد.

این تیم توضیح داد که یک کارت عمدتاً بدون تغییر برای ثبت رکورد به منظور “نشان دادن عملکردی که می‌توانید از یک محصول عادی”استخراج کنید، استفاده شد.

رکورد سرعت در بخش مستقیم 590 متری (1936 فوت) حلقه جنوبی پیست انجام شد.

لئو اوبرانت راننده ماهر سوئدی کارت پشت فرمان نشسته بود. طبق توضیح او:

این اولین تجربه من با کارت های الکتریکی بود. من در مسابقات کارت های موتور احتراق داخلی شرکت کرده ام، اما حداکثر سرعت در مسابقات برای آن ها حدود 130-140 کیلومتر در ساعت است. من هرگز با این سرعت کارت را رانندگی نکرده ام.

با یک موتور الکتریکی 25 کیلوواتی (33.5 اسب بخار) که توسط یک بسته باتری 5.4 کیلووات ساعتی پشتیبانی می شود، کارت 120 کیلوگرمی (265 پوندی) مطمئناً عملکرد مناسبی را برای رسیدن به یک سطح مطلوبی دارد.

از آنجایی که این یک کارت الکتریکی تولیدی است، صرفا قرار نیست برای مصارف مسابقه ای استفاده شود. با این حال، افرادی که تازه وارد کارتینگ می شوند، احتمالاً بهتر است قبل از سواری با سرعت بیش از 100 مایل در ساعت، با یک نسخه کم قدرت تر کار خودشان را شروع کنند.

بسیاری از علاقه مندان به کارتینگ در حال حاضر به دلایل مختلف به سمت کارتینگ های الکتریکی مهاجرت می کنند.

کارت‌های الکتریکی، گشتاور فوری و لحظه ای را ارائه می‌کنند که منجر به شتاب‌گیری سریع و تجربه رانندگی هیجان‌انگیزتر می‌شود.

آنها بسیار بی سر و صدا عمل می کنند، آلودگی صوتی را کاهش می دهند و امکان استفاده از آنها در مناطق بیشتری وجود دارد. چون خیلی از مدل های سنتی کارت ها، به دلیل ایجاد آلودگی صوتی مجاز به فعالیت نیستند.

کارت‌های الکتریکی سازگار با محیط زیست هستند و آلاینده‌های خروجی به میزان صفر را منتشر می‌کنند و به دلیل قطعات متحرک کمتر، اغلب به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند.

از بین بردن دود اگزوز نیز محیط دلپذیرتری را به خصوص در زمین های کارتینگ سرپوشیده ایجاد می کند.

نظر شخصی:

مناسب برای والدینی که میخوان فرزندانشون رو به دنیای مسابقات هدایت کنند. (البته پکیج های قیمتی هنوز کامل مشخص نیست یا من ندیدم.)

دیگه خبری از بازسازی موتور و دردسرهاش نیست. هزینه ها هم کمتر میشه.

با کم بودن سر و صدا، میشه حتی نصف شب هم اومد دور زد کسی نتونه بیاد اعتراض کنه به پیست کارتینگ که آقا/خانم این چه وضعشه آرامش رو از ما گرفتید.

برای کلاس نوجوانان، کمی سنگین هستند و اقدامات ایمنی زیادی هم باید انجام بشه.

اما واقعا فیا باید توجه ویژه ای رو روی این موضوع داشته باشه و از پتانسیل هاش استفاده کنه…

این نوشته را به اشتراک بگذارید



نگرانی الکس مارکز در رابطه با آینده اش با رپسول هوندا