گفت‌وگوهای هسته‎ای تونس با روسیه


گفت‌وگوهای هسته‎ای تونس با روسیه

وزیر امور خارجه تونس که به مسکو رفته است، در دیدار با همتای روسی خود درباره همکاری‌های دوجانبه از جمله در زمینه فناوری و انرژی هسته‌ای غیر نظامی با او گفت‌وگو کرد.

گفت‌وگوهای هسته‎ای تونس با روسیه

به گزارش راهبرد معاصر، « نیبل عمار» وزیر امور خارجه تونس به منظور یک دیدار رسمی دو روزه از روسیه، سه شنبه هفته جاری وارد مسکو شد و با « سرگئی لاوروف » وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد و درباره همکاری‌های دوجانبه به ویژه در زمینه فنآوری و استفاده غیر نظامی از انرژی هسته‌ای با او به گفت وگو نشست.

وزیر امور خارجه تونس با شرکت در یک نشست مطبوعاتی مشترک با همتای روسی خود گفت: در این دیدار حوزه‌های همکاری مورد علاقه دو کشور بررسی و درباره مسائل سیاسی مورد توجه دو طرف گفت‌وگو شد.

وی افزود: تونس و روسیه درباره تحولات کنونی در جهان و منطقه‌ از جمله مسائل فلسطین، پرونده لیبی و موضوع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب دیدگاه مشترکی دارند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، در این نشست مطبوعاتی سرگئی لاوروف گفت: روسیه و تونس تمایل دارند که همکاری‌های مشترک خود را به ویژه در زمینه فنآوری و استفاده از غیرنظامی از انرژی هسته‌ای گسترش دهند. این موضوع می‌تواند فرصت‌های جدیدی برای همکاری دوجانبه فراهم کند.

وی تصریح کرد: تونس از شرکای مهم روسیه در آفریقا محسوب می‌شود، به گونه‌ای که حجم مبادلات تجاری میان دو کشور در نیمه اول سال 2023 بیش از یک میلیارد و 200 میلیون دلار رسید.

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به جنگ اوکراین و محدودیت‌های اعمال شده برای صدور غلات به تونس و سایر کشورها گفت: تونس خرید غلات روسی خود را افزایش داده و اولین محموله غلات به این کشور ارسال شده‌ است.

به گفته لاوروف، روسیه حجم واردات کالاهای تونسی به ویژه محصولات کشاورزی و نساجی را افزایش داده و از سفر گردشگران روسیه به تونس حمایت کرده‌ است به طوری که بیش از شیوع کرونا 600 هزار گردشگر روس از تونس بازدید کردند./ تسنیم


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ صف مردم ملایرِ همدان برای شرکت در انتخابات