اگزینوس 1480، تراشه ناشناخته گلکسی A55 سامسونگ رسماً معرفی شد؛ با ارتقای 53 درصدی قدرت گرافیکی


اگزینوس 1480، تراشه ناشناخته گلکسی A55 سامسونگ رسماً معرفی شد؛ با ارتقای 53 درصدی قدرت گرافیکی

چند هفته پیش بود که سامسونگ از گوشی میان‌رده جدید خود با عنوان گلکسی A55 رونمایی کرد. در آن زمان اعلام شد که این گوشی از تراشه‌ای جدید با نام اگزینوس 1480 بهره می‌برد. تراشه‌ای که در آن زمان هنوز سامسونگ به صورت رسمی از آن رونمایی نکرده بود....

چند هفته پیش بود که سامسونگ از گوشی میان‌رده جدید خود با عنوان گلکسی A55 رونمایی کرد. در آن زمان اعلام شد که این گوشی از تراشه‌ای جدید با نام اگزینوس 1480 بهره می‌برد. تراشه‌ای که در آن زمان هنوز سامسونگ به صورت رسمی از آن رونمایی نکرده بود. اما این شرکت امروز ضمن معرفی این تراشه از ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن پرده برداری کرد.

اگزینوس 1480 نام تراشه میان‌رده جدید سامسونگ است که امروز از سوی این شرکت به صورت رسمی معرفی شد. انتظار می‌رود این تراشه در آینده در برخی از محصولات این شرکت به کار گرفته شود. تاکنون شاهد عرضه گوشی گلکسی A55 با این تراشه بوده‌ایم. بنا به گفته سامسونگ اگزینوس 1480 نخستین تراشه میان‌رده این شرکت است که از هسته‌های گرافیکی مبتنی بر معماری AMD RDNA بهره می‌برد. با توجه به این موضوع به نظر می‌رسد باید شاهد ارتقای قابل توجه عملکرد گرافیکی این تراشه باشیم.

اگزینوس 1480، تراشه ناشناخته گلکسی A55 سامسونگ رسماً معرفی شد؛ با ارتقای 53 درصدی قدرت گرافیکی

براساس گزارش Sammobile، آنطور که اعلام شده تراشه اگزینوس 1480 با استفاده از فناوری 4 نانومتری Samsung Foundry که با عنوان 4LPP+ شناخته می‌شود به مرحله تولید رسیده است. سال گذشته برای تولید تراشه اگزینوس 1380 از فناوری 5 نانومتری این شرکت استفاده شده بود که همین موضوع ارتقای عملکرد و بازدهی انرژی این تراشه جدید را نشان می‌دهد. اگزینوس 1480 دارای چهار هسته Cortex-A78 با سرعت 2.75 گیگاهرتز و همچنین چهار هسته ARM Cortex-A55 با سرعت 2 گیگاهرتز است.

سامسونگ اعلام کرده است که تراشه اگزینوس 1480 نسبت به نسخه پیشین خود دارای 22 درصد بازدهی بهتر است و همچنین از حافظه‌های رم LPDDR4x و LPDDR5 و حافظه‌های ذخیره‌سازی UFS 3.1 پشتیبانی کامل دارد. برای این تراشه هسته گرافیکی Xclipse 530 نیز در نظر گرفته شده است تا برای نخستین بار شاهد استفاده از هسته‌های گرافیکی مبتنی بر معماری AMD RDNA در یک محصول میان‌رده باشیم. سامسونگ تاکنون تنها در محصولات بالارده خود از این هسته‌های گرافیکی استفاده کرده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)