تبادل تجربیات حمل‌ونقلی شهرهای اصفهان و سن‌پترزبورگ در بیستمین سالگرد خواهرخواندگی


تبادل تجربیات حمل‌ونقلی شهرهای اصفهان و سن‌پترزبورگ در بیستمین سالگرد خواهرخواندگی

به گزارش رکنا از اصفهان؛ حسین حق‌شناس با اعلام این خبر گفت: روز سوم اردیبهشت ماه در وبیناری با حضور مدیران حمل‌ونقل شهرداری سن‌پترزبورگ همزمان با بیستمین سالگرد خواهرخواندگی اصفهان و...

به گزارش رکنا از اصفهان؛ حسین حق‌شناس با اعلام این خبر گفت: روز سوم اردیبهشت ماه در وبیناری با حضور مدیران حمل‌ونقل شهرداری سن‌پترزبورگ همزمان با بیستمین سالگرد خواهرخواندگی اصفهان و سن‌پترزبورگ، درباره تجربیات ترافیکی در حوزه حمل‌ونقل عمومی این دو شهر خواهرخوانده گفتگو شد.

او با اشاره به مباحث مطرح شده در این جلسه درخصوص وضعیت حمل و نقل عمومی در شهر اصفهان اظهار کرد: در شهر اصفهان با جمعیتی بیش از 2 میلیون نفر، روزانه بیش از 3 میلیون سفر درون شهری انجام می شود و موتور سیکلت و خودرو بیشترین سهم را در میان وسایل نقلیه جهت جابجایی مسافران دارند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اعلام اینکه سرانه مالکیت خودور در اصفهان به ازای هر هزار نفر ۳۱۴ خودرو است، افزود: در سال ۱۳۸۹ اولین اتوبوس بی‌آرتی و در سال ۱۳۹۴ اولین خط مترو در اصفهان راه‌اندازی شده و مقرر است که در آینده سه خط مترو و ۱۲ خط بی‌آرتی در این شهر فعال شود.

او با بیان اینکه در حال حاضر چهار خط بی‌آرتی روزانه به جابجایی ۱۳۵ هزار مسافر در شهر می پردازند، ادامه داد: در مجموع ۱۰۳ خط اتوبوس کل شهر و حومه را پوشش می‌دهد که روزانه به جابجایی۴۲۰ هزار مسافر می پردازند.

حق‌شناس، کمبود ناوگان و ازدحام ترافیک به‌ویژه در ساعات اوج ترافیک را مشکل اصلی خدمات اتوبوسرانی در اصفهان دانست و گفت: پس از رکودی که در دوران شیوع کرونا در کیفیت حمل‌ونقل همگانی به وجود آمد، شرایط به وضعیت سابق بازنگشته است و لذا تلاش می‌کنیم با ارتقای زیرساخت‌های حمل‌ونقل پاک، سهم بیشتری از سفرهای شهری با دوچرخه انجام شود.

او خاطرنشان کرد: کاهش آلودگی هوا، افزایش میزان استفاده از حمل‌ونقل عمومی و دوچرخه، بهبود یکپارچگی میان روش‌های مختلف حمل‌ونقل شهری، اجرای محدوده طرح ترافیک، ارتقای ایمنی و پاسخگویی به نیاز گردشگران از دغدغه‌های موجود در حوزه حمل‌ونقل در شهر اصفهان است.

اصفهان/ بهمن راعی


تبادل تجربیات حمل‌ونقلی شهرهای اصفهان و سن‌پترزبورگ در بیستمین سالگرد خواهرخواندگی

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزییات کاهش سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت