یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است


یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

به گزارش دیباچه، همچون سال‌های گذشته همزمان با ۵ اردیبهشت، سالگرد شکست سنگین نظامیان آمریکا در عملیات موسم به « پنجه عقاب» در صحرای طبس واقع در استان خراسان جنوبی که از آن به نام امداد غیبی یاد می‌شود، ویژه برنامه‌ای با حضور سردار غلامرضا...

به گزارش دیباچه، همچون سال‌های گذشته همزمان با ۵ اردیبهشت، سالگرد شکست سنگین نظامیان آمریکا در عملیات موسم به « پنجه عقاب» در صحرای طبس واقع در استان خراسان جنوبی که از آن به نام امداد غیبی یاد می‌شود، ویژه برنامه‌ای با حضور سردار غلامرضا سلیمانی فرمانده بسیج کشور و رئیس بسیج مستضعفین به همراه سایر مسئولین کشوری و نیز خانواده سردار شهید محمد منتظر القائم فرمانده سپاه یزد در طبس و در حوالی بنای تکمیلی موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس برگزار شد؛ در این راستا خبرنگار دیباچه با مهندس محمد حسین جهانبخش استاندار سابق خراسان شمالی و بوشهر و ریاست کنونی موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس گفتگویی صورت داده که می‌خوانید :

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

مهندس" محمد حسین جهانبخش" ریاست موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس به خبرنگار دیباچه گفت :عملیات شکست خورده پنجه عقاب در سال ۵۹ که به تعبیر امام راحل یک معجزه الهی عنوان شد و خدا هواپیماها و هلی کوپترهای کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا را با مامور نمودن شن های صحرای طبس ساقط کرد، عملیاتی بود که آمریکابرای آزاد سازی گروگان های خود از لانه جاسوسی طراحی کرده بود و حتی این عملیات را ۶ ماه قبل از انجام، در کشورهایی که اقلیمی مشابه با ایران و صحرای طبس داشتند را بصورت آزمایشی پیش برده بود به گونه ای که تمامی محاسباتشان نیز پیرامون به راه انداختن عملیات پنجه عقاب و آزادسازی گروگان ها موفقیت آمیز رقم خورد تا حدی که کارتر دستور شروع عملیات را صادر کرد.

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

وی افزود: در این عملیات ۸ فروند هواپیمای سی 130 و همین تعداد هلیکوپتر آپاچی و سایر امکانات نظامی به همراه ماهرترین تکاوران آمریکا حضور داشتند که متاسفانه با خیانت تعدادی از عوامل داخلی ورود این هواپیماها به مرز ایران اطلاع داده نشد و این هواپیماها و هلیکوپترها با گذشت از مرزهای جنوبی ایران وارد کشور و به تبع آن صحرای طبس شدند و پس از انجام سوخت‌گیری قرار بود به تبع هماهنگی‌های بعدی ،این تکاوران با هلیکوپترها به تهران اعزام شده و در استادیوم امجدیه آن دوران که هم اکنون استادیوم شهید شیرودی نام دارد فرود بیایند و از آنجا توسط عوامل خود در راستای آزادسازی گروگان‌هایشان اقدام کنند.

"جهانبخش"ادامه داد: همه محاسبات انسانی پیرامون این عملیات، حاکی از موفقیت آن بود و ایجاد هیچ گونه بدی آب و هوا و طوفان در سیستم‌های پیشرفته هواشناسی جهان به مدت یک هفته در صحرای طبس پیش بینی نشده بود اما عنایت خدا در زمانی که همه ما در خواب بودیم رقم خورد و همه هواپیماها و هلی کوپترهای آمریکایی در حالیکه آماده پرواز به سمت تهران بودند در صحرای طبس براثر طوفان شن ضمن برخورد با یکدیگر دچار آتش سوزی شدند و تعدادی از این هواپیماها و هلی کوپترها در آتش سوختند و مابقی آنها بعد از شکست عملیات از طبس خارج شده و در مسیر قبلی از کشور ایران خارج شدند . همچنین تعدادی هواپیما و هلی کوپتر از این عملیات سالم باقی ماند که مدتی بعد به دستور بنی صدرخائن در راستای از بین بردن مدارک و اطلاعات مهم سری و فوق سری آمریکایی ها علیه ایران، همه آنها توسط هواپیمای فانتوم ایرانی در صحرای طبس بمباران شدند که در این بمباران سردار محمد منتظر القائم فرمانده سپاه یزد به درجه شهادت نائل شد. البته نا گفته نماند که دو فروند هلی کوپتر،تعدادی جیپ و موتور سیکلت نیز از عملیات ناموفق پنجه عقاب آمریکایی ها در صحرای طبس به غنیمت گرفته شد که تا حدود ۵سال پیش توسط نیروهای مسلح مورد استفاده قرار می گرفت و هم اکنون قرار است با افتتاح موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس در این موزه به نمایش گذاشته شوند.

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

استاندار اسبق خراسان شمالی و بوشهر اظهارداشت:پس از اعلام کاخ سفید از شکست عملیات پنجه عقاب خود، ما در ایران متوجه شدیم که همچین اتفاقی افتاده، در واقع این معجزه الهی بود که سبب شد شکست مفتضحانه آمریکا و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران رقم بخورد. همچنین به دنبال این ماجرا، جیمی کارتر نیز در همان سال که عملیات پنجه عقاب به شکست منجر شد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شکست خورد و این همان موضوعی بود که امام آن را پیش تر پیش‌بینی کرده بودند.

رئیس موزه بین المللی استکبارستیزی طبس گفت: بر حسب موافقت مقام معظم رهبری در سال ۸۸ در پی تقاضای سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص ساختن موزه‌ای به نام موزه بین المللی استکبار ستیزی در صحرای طبس قرار شد این موزه با شرایطی همچون کم اثر نبودن و پرهزینه نبودن در طبس ساخته شود. با این حساب ولی متاسفانه از سال ۸۸ تا ۹۸ هیچگونه اقدامی درباره ساخت موزه صورت نگرفت و از سال ۹۸ با دستور سردار دکتر بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور مسئولیت و ریاست این حوزه به بنده واگذار شد و من از همان دوره پیگیری‌های لازم را برای اخذ بودجه و اعتبار این موزه به کار بستم به گونه‌ای که در همان سال ۹۸ مبلغ ۵ میلیارد تومان و در سال ۹۹ 10 میلیاردتومان بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس برای ساخت بنای این موزه در نظر گرفته شد.

"جهانبخش "ادامه داد: در ۷ مهر سال ۱۴۰۰ با حضور مسئولین کشوری و استانی شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی عملیات اجرایی و ساخت فنداسیون موزه با اعتباری ۱۵ میلیاردی میلیارد تومانی شروع شد.

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

وی تصریح کرد : این موزه در مساحتی به متراژ ۳۸۰۰ متر مربع در حال ساخت است و در سال گذشته با قرارداد ۴۰ میلیارد تومانی ادامه عملیات ساخت پیگیری شد که از این مبلغ متاسفانه فقط ۱۰ میلیارد بودجه برای ما تخصیص یافته که بیشتر آن هم به صورت اوراق مشارکتی بوده است، از این رو از ریاست محترم جمهور، ریاست محترم مجلس، مسئولین استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس ، سردار باقری ریاست ستاد کل نیروهای مسلح، سردار کارگر ریاست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سردار عظیمی مدیرعامل موزه انقلاب و دفاع مقدس و همه کسانی که می‌توانند در این رهگذر مساعدت کنند انتظار داریم با نگاهی نو و عنایت ویژه نسبت به این موزه تمهیداتی اخذ نمایند تا هرچه زودتر شاهد افتتاح این موزه بین المللی باشیم.

رئیس موزه بین المللی استکبارستیزی طبس بیان کرد : در این موزه کلیه آثار به جای مانده از جنایت‌های آمریکا و صهیونیسم از جمله هواپیمایی که در خلیج فارس توسط ناو آمریکایی زده شد و ماشین‌های مسئولین ترور شده، شهدای ترور و شهدای هسته‌ای در این موزه نگهداری و جمع آوری می‌شوند. همچنین بازمانده‌های هواپیماها و هلیکوپترهای حادثه طبس که به استان‌های دیگر منتقل شده بودند به این موزه بازگردانده خواهند شد.

مهندس جهانبخش ادامه داد: ما در افق کوتاه مدت در نظر داریم در محل صحرای طبس مجتمع فرهنگی و بین راهی که مشتمل بر رستوران، زائرسرا و فضاهای فرهنگی است را برای زائرین و مسافران بسازیم. ما در طبس مسجدی به نام "شُکر "داریم که۹۵۰متر زیربنا دارد و به واسطه نوع بنا و بافت و ساخت آن علاوه بر جذب گردشگران داخلی، توریست های خارجی را نیز به خود جذب می‌کند.

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است
همچنین در برنامه میان مدت خود در کنار افتتاح موزه در نظر داریم طرح‌های گردشگری با عنوان کویرگردی در طبس که از برترین جاذبه‌های کویرگری در ایران است را در حاشیه طرح بوم گردی ، راه اندازی کنیم .

رئیس موزه بین المللی استکبارستیزی طبس تصریح کرد: یکی دیگر از طرح های میان مدت ما راه اندازی فرودگاهی در صحرای طبس است که باند آن آماده است در واقع این باند همان باندی است که در حین عملیات پنجه عقاب آمریکایی ها توسط فرود هواپیمای ۳۰ یکصدو سی آنها در صحرای طبس شکل گرفته است از این رو هم اکنون برای ایجاد این فرودگاه فقط ساخت برج مراقبت و سیستم اداری نیاز است واز آنجا که تمام مسئولین خارجی با سفر به ایران علاقمند به دیدن صحرای طبس هستند از این جهت مصمم هستیم تا این فرودگاه را راه اندازی نمائیم.

وی خاطرنشان کرد : موزه بین المللی استکبارستیزی طبس فضای متفاوتی با باغ موزه انقلاب ودفاع مقدس تهران خواهد داشت و در آن آثار عملیات های طوفان الاقصی ، وعده صادق و پیروزی هایی که انشالله در آینده رقم خواهند خورد به نمایش گذاشته خواهند شد.همچنین در برنامه ای که به مناسبت سالگرد شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس برگزار می شود از مرحوم احمد حبیبی راوی این موضوع که ۴۰ سال روایت صحرای طبس را برعهده داشت یاد خواهد شد و یاد و نام هیچگاه فراموش نخواهد شد.

انتهای پیام /

گفت و گو : زهرا فرود



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جنیفر لوپز یک آخوند ایرانی را فالو کرد! + عکس