کارشناس نظامی: تانک های آمریکایی آبرامز فقط با عملکرد پهپادها از میدان نبرد خارج نشدند


کارشناس نظامی: تانک های آمریکایی آبرامز فقط با عملکرد پهپادها از میدان نبرد خارج نشدند

رسانه ها می نویسند انهدام تانک های آمریکایی آبرامز در اوکراین توسط ارتش روسیه، ائتلاف آتلانتیک شمالی را آسیب پذیر کرده است. دیمیتری دروزدنکو، کارشناس نظامی روس، نظر خود را در مورد این موضوع در اسپوتنیک در میان گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه تلگراف می نویسد، انهدام تانک های آبرامز در اوکراین توسط ارتش روسیه ناتو را نگران کرد، زیرا روسیه " نقاط ضعیفی در زره (ناتو) را احساس کرده است".
در مقاله منتشره در این روزنامه آمده است:" بسیاری از ناظران از ورود تانک های آمریکایی آبرامز (M1A1 Abrams) به اوکراین خوشحال شدند چون فکر می کردند این نقطه تحویل سازی در درگیری است. قرار بود این دژهای متحرک ناتو که هر کدام نزدیک به ده میلیون دلار قیمت دارند، در یک مشت زرهی متحد شده و خطوط روسیه را در هم شکنند. اما تاکتیک ها به سرعت در حال تغییر هستند و پهپادهای شناسایی و تهاجمی روسیه تلفات سنگینی را به نیروهای زرهی اوکراین وارد کرده اند. این امر ناتو را نگران کرد. اگر روسیه نقاط ضعفی در زره ما پیدا کرده باشد، مرزهای ما ناگهان آسیب پذیر می شوند".
تحلیلگر تلگراف پیشنهاد کرد که به محض خروج آبرامز از خط مقدم، زره تانک برای افزایش حفاظت در برابر پهپادهای روسی در میدان جنگ اصلاح شود.
دیمیتری دروزدنکو کارشناس نظامی در مورد وضعیت فعلی خروج تانک های آمریکایی از منطقه عملیات نظامی اظهار نظر کرده و گفت: "مسئله فقط هواپیماهای بدون سرنشین نیست، اگرچه آنها سلاح جدیدی هستند. موضوع این است که فکر می کردند روس ها با دیدن آبرامز و همچنین لئوپاردها و چلنجرها فرار کنند، اما روس ها فرار نکردند. این دلیل اصلی اتفاق فعلی است".
به گفته این کارشناس نظامی، آمریکایی ها در حال بازسازی نظریه تانک آبرامز هستند.
درزدنکو خاطرنشان کرد: "در مورد تغییراتی که در این تانک ها ایجاد شده است، باید مدل SEP v.4 این تانک را ذکر کرد که آزمایشات نظامی را پشت سر گذاشته و آخرین نوع تانک آبرامز است که آمریکایی ها اجازه تولید انبوه آنرا ندادند. آنها به طور کامل در حال بازنگری مفهوم تانک هستند که باید سبکتر و سریعتر شود. در مورد زره، هیچ زره مدرنی در برابر سلاح های تجمعی محافظت نمی کند. احتمال محافظت با استفاده از سیستم های دفاعی فعال بیشتر است. ما سیستم دفاعی آرنا را داریم، آمریکایی ها از سیستم اسرائیلی استفاده می کنند. نظریه جدید تانک تا ده سال دیگر ظاهر خواهد شد".

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا