به این دلیل بسیاری از کارت های گرافیک RTX 4090 انویدیا تعمیر نمی‌شوند


به این دلیل بسیاری از کارت های گرافیک RTX 4090 انویدیا تعمیر نمی‌شوند

اخیراً یکی از تعمیرکاران حرفه‌ای کارت های گرافیک انویدیا در ویدیویی کوتاه توضیح داده است که چرا بسیاری از کارت های گرافیک پرچمدار RTX 4090 انویدیا قابل تعمیر نیستند. در ادامه این خبر شهر سخت افزار به بررسی دلیل تعمیرناپذیری بسیاری از کارت های...

اخیراً یکی از تعمیرکاران حرفه‌ای کارت های گرافیک انویدیا در ویدیویی کوتاه توضیح داده است که چرا بسیاری از کارت های گرافیک پرچمدار RTX 4090 انویدیا قابل تعمیر نیستند. در ادامه این خبر شهر سخت افزار به بررسی دلیل تعمیرناپذیری بسیاری از کارت های گرافیک RTX 4090 انویدیا می‌پردازیم.

با توجه به گزارش اخیر در مورد دلیل احتمالی عدم تعمیرپذیری کارت های گرافیک RTX 4090 که اخیراً منتشر شده است، پیشنهاد می‌شود اگر مجبور شدید کارت گرافیکی به ارزش 2000 دلار را به صورت پستی ارسال کنید، مطمئن شوید که آن را به درستی بسته بندی کرده‌اید.

به این دلیل بسیاری از کارت های گرافیک RTX 4090 انویدیا تعمیر نمی‌شوند

به تازگی متخصصان تعمیر GPU از شرکت Northwest Repair مشکلی که در تعمیر بسیاری از کارت‌های گرافیک RTX 4090 با آن مواجه هستند را نشان داده‌اند و برخلاف آنچه انتظار می‌رود مشکل این تعمیرکاران حرفه‌ای ذوب شدن کابل اتصال برق این محصولات نیست. اینطور که پیداست بسته‌بندی و ارسال ناصحیح کارت های گرافیک RTX 4090، دلیل اصلی تعمیرناپذیری بسیاری از آنهاست.

همانطور که می‌دانید کارت گرافیک پرچمدار RTX 4090 یک کارت گرافیک بسیار سنگین و بزرگ است. از این رو مهم است که اطمینان حاصل شود این محصول در حین انتقال به دلیل وزن بالای خود تحت فشار نیست. در هر صورت اکنون بسیاری از تولیدکنندگان از فوم‌های پشتیبان در بسته‌بندی کارت های گرافیک سنگین RTX 4090 استفاده می‌کنند.

به این دلیل بسیاری از کارت های گرافیک RTX 4090 انویدیا تعمیر نمی‌شوند

طبق گفته Northwest Repair، برخی از کارت‌های گرافیک RTX 4090 ممکن است با جدا شدن پدهای GPU مواجه شوند که عمدتاً ناشی از روش‌های حمل و نقل نامناسب و کمبود فوم کافی است. این پدها از GPU در هنگام پرتاب شدن حین حمل و نقل محافظت می‌کنند و در صورت جدا شدن آن‌ها کارت گرافیک ممکن است به صورت برگشت‌ناپذیر صدمه ببیند. در ویدیوی منتشر شده، حداقل چهار نمونه از این بردهای گرافیکی نشان داده شده است که همگی مشکلات مشابهی مانند کنده شدن لحیم کاری پردازنده گرافیکی در اثر حمل و نقل نادرست داشته‌اند.

هرچند تعمیر چنین صدمه‌ای از نظر فنی امکان‌پذیر است، اما به زمان و منابع زیادی نیاز دارد و در نهایت نیز هیچ تضمینی برای سالم بودن کارت نیست. بنابراین، چنین کارت‌هایی غیرقابل تعمیر در نظر گرفته می‌شوند و تنها راه بازگشت آن‌ها به حالت اولیه استفاده از قطعات و برد کارت‌های گرافیک تعمیری دیگر که برد سالمی دارند، است.

به این دلیل بسیاری از کارت های گرافیک RTX 4090 انویدیا تعمیر نمی‌شوند

تعمیرگاه مزبور این ویدیو را به دلیل کارت گرافیک دیگری که به تازگی برای تعمیر به آنها ارسال شده بود ساخته است و به گفته تعمیرکار، دلیل کار نکردن آن حتی قبل از برداشتن کولر مشخص بود و این امر بعداً در هنگام تعمیر تأیید شد.

در همین رابطه بخوانید:

-
-
-

نظر شما در مورد دلیل تعمیرناپذیری بسیاری از کارت های گرافیک پرچمدار RTX 4090 چیست؟


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جنجال عاشقانه خانم خواننده ممنوعه به عیسی آل کثیر ! / ابراز علاقه از جنس عشق !