درخشش «Tiggo 9 PHEV» در نخستین نمایش جهانی


درخشش «Tiggo 9 PHEV» در نخستین نمایش جهانی

نسخه پلاگین‌هیبرید تیگو ۹ در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد

چری که با شعار انرژی جدید، محیط‌زیست جدید، عصر جدید به‌نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ (Auto China ۲۰۲۴) آمده است، آخرین دستاوردهای خود را در زمینه انرژی جدید به‌نمایش گذاشت.

این خودروساز بزرگ و صاحب‌نام چینی در این رویداد بین‌المللی، شماری از خودروهای جدید و به‌روز خود از جمله Tiggo ۹ PHEV را رونمایی کرد.

ژو شائودونگ، مدیرعامل CHERY International BG درباره سیر تکاملی محصولاتی که طی ۲۰ سال اخیر با نشان تجاری تیگو به بازار عرضه شده‌اند، گفت: «تعهد بی‌وقفه این برند به اصلاح و تکامل به ایجاد یک خط تولید متنوع SUV انجامید.»

وی افزود: «تیگو ۹ به‌عنوان مدل شاخص خانواده تیگو، پرچمدار جدید جذابیت و فناوری در این برند است.»

درخشش «Tiggo 9 PHEV» در نخستین نمایش جهانی

مفاهیم چیرگی (Conquer) و محافظت (Guard) در طراحی تیگو۹

طراحان چری در طراحی تیگو۹ مفاهیم شعار Conquer with you, Guard for Love (چیرگی با تو؛ نگاهبان عشق) را مد نظر قرار داده‌اند تا نشستن پشت فرمان این خودرو با حس «چیرگی» و فاتح بودن همراه باشد و بدنه و کابین آن حس ایمنی و محافظت از عزیزان همراه او را القا کند.

در این راستا، اِلِمان‌هایی مثل جلوپنجره هشت‌ضلعی چشم‌نواز، خطوط بدنه پویا و چرخ‌های چندپره ۲۰ اینچی به‌خوبی حس قوی و فاتح بودن را منعکس می‌کنند. مفهوم «نگاهبان» نیز در فضای ایمن و فناورانه کابین خودرو به‌خوبی تجسم یافته است.

در این بخش، داشبورد متشکل از قسمت‌های چرمی و قسمت‌های دارای طرح بافت چوب، صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچی ۲.۵K HD و کنسول چندمنظوره یکپارچه، سهولت عملکرد را افزایش داده و فناوری مدرن را در داخل کابین خلبانی‌شکل آن به‌نمایش گذاشته‌اند. صندلی‌های ارگونومیک و به‌اصطلاح قالب بدن تیگو ۹ نیز راحتی فوق‌العاده‌ای را برای راننده و سرنشینان تضمین می‌کنند.

درخشش «Tiggo 9 PHEV» در نخستین نمایش جهانی

سبز دوربرد!

تیگو ۹ پلاگین‌هیبرید مجهز به‌یک موتور ۲ لیتری توربو پرقدرت با گیربکس هشت‌سرعته اتوماتیک است که حداکثر قدرت ۱۷۵ کیلووات (۲۳۴ اسب‌بخار) و حداکثر گشتاور ۳۸۵ نیوتون‌متر را در عین مصرف بسیار پایین ارائه می‌دهد. چراکه برخورداری از فناوری موتورهای هیبرید در کلاس جهانی، حداقل مصرف سوخت این خودرو را به‌تنها ۵.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر رسانده است.

نکته قابل توجه، سیستم فوق هیبرید DHT Tiggo ۹ PHEV است؛ سیستم Q-POWER که بهره‌وری انرژی را به‌سطح بالاتری می‌برد.

موتور الکتریکی ۳DHT این سیستم دارای حداکثر قدرت ۱۶۵ کیلووات است که شتاب خودرو را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد و تحت فناوری WLTC قابلیت پیمایش بالای ۱۴۰۰ کیلومتر را با یک ‌بار شارژ و باک فول ارائه می‌دهد که آغازگر عصر جدیدی از سفرهای دوربرد سبز است.

در این محصول می‌توان ۳۰ تا ۸۰ درصد باتری را در ۲۰ دقیقه شارژ کرد و حداکثر توان ۶.۶ کیلووات تخلیه خارجی را در آن جای داد.

درخشش «Tiggo 9 PHEV» در نخستین نمایش جهانی

برخورداری از ۱۹ عملکرد ADAS

تیگو ۹ PHEV مجهز به‌رانندگی خودکار سطح L۲.۵ با ۱۹ عملکرد ADAS مانند APA ،LKA و DOW است. این خودرو که با استاندارد ایمنی پنج‌ستاره عرضه می‌شود، بیش از ۸۵ درصد از فولاد با مقاومت بالا استفاده می‌کند که انتظارات استانداردهای ایمنی پنج‌ستاره جهانی مانند C-NCAP، ANCAP و EUCAP را برآورده می‌کند.

عرضه نسخه پلاگین‌هیبرید «Tiggo ۹» در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۴

بدین‌ترتیب، با عرضه نسخه پلاگین‌هیبرید Tiggo ۹ در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۴، این خودرو آماده است تا بازار SUV های لوکس را به‌سوی عصر جدیدی از پیشرفت‌های مبتنی بر فناوری سوق دهد.

۱۲ دوره رشد متوالی در چری

گروه چری در سال گذشته (۲۰۲۳)، با فروش یک‌میلیون و ۱۸۸هزار و ۳۱۶ دستگاه خودرو به‌رکورد ۱۲ دوره رشد متوالی در فروش دست یافت که نشان‌دهنده افزایش ۵۲.۶ درصدی نسبت به‌سال قبل است.

از ماه ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ نیز گروه چری درمجموع ۵۲۹ هزار و ۶۰۴ دستگاه فروخته است که رشد سالانه ۶۰.۳ درصدی را نشان می‌دهد. درحال‌ حاضر، گروه چری با بیش از ۱۳ میلیون و ۶۵۰ هزار کاربر خودرو در جهان، جایگاه خود را به‌عنوان برترین صادرکننده خودروهای سواری چین برای ۲۱ سال متوالی حفظ کرده است.

این موفقیت را می‌توان مرهون فعالیت ۸ مرکز اصلی تحقیق‌وتوسعه ازجمله مراکز مستقر در آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و اروپا دانست. جالب است بدانیم چری تا پایان سال ۲۰۲۳، بیش از ۲۹ هزار اختراع ثبت کرده و مجوز استفاده از بیش از ۱۸هزار مورد آن را دریافت کرده است.

درخشش «Tiggo 9 PHEV» در نخستین نمایش جهانی

درخشش «Tiggo 9 PHEV» در نخستین نمایش جهانی

درخشش «Tiggo 9 PHEV» در نخستین نمایش جهانی

حضور چری در بیش از ۸۰ کشور جهان

با این پشتوانه‌ها، حضور چری در بیش از ۸۰ کشور جهان گسترش یافته است. درحال‌ حاضر نیز طیف محصولات صادراتی چری شامل سری تیگو، سری آریزو و سری‌های eQ است که قوای محرکه آن‌ها مبتنی بر ICE ،BEV و PHEV است.

اهدای ۶میلیون دلار توسط چری برای حمایت از یونیسف

چری در زمینه مسئولیت اجتماعی ازجمله حفاظت از محیط‌زیست، کاهش فقر و کمک‌های آموزشی نیز اقدامات و فعالیت‌های گسترده و تاثیرگذاری همچون اهدای ۶ میلیون‌دلار برای حمایت از یونیسف (صندوق کودکان ملل متحد) انجام داده است.

این خودروساز بزرگ همچنین در پنج انتخاب متوالی توسط SASAC (کمیسیون نظارت و مدیریت دارایی‌های دولتی) و CICG، در زمره ۲۰ شرکت برتری است که تصویر درخشانی از کشورشان در جامعه جهانی ترسیم کرده‌اند.

علاوه‌بر این، در گزارش Kantar BrandZ ۵۰ از برندسازان برتر چینی در سال ۲۰۲۳، چری رتبه اول در رده خودرو را کسب کرده است. به‌موازات این دستاوردها و بر اساس مطالعات J.D. Power درخصوص شاخص‌های مختلف ارزیابی خودرو طی سال ۲۰۲۳، چری در بین برندهای داخلی چین جایگاه برتر را در IQS (مطالعه کیفیت اولیه) دارد و خودروهای تیگو۴، تیگو ۷ و تیگو ۸، هر کدام مقام اول را در رده خود به‌دست آورده‌اند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توصیه ستاد انتخابات به اعضا شعب اخذ رای