گوشی گوگل پیکسل 8a با تراشه تنسور G3 معرفی شد


گوشی گوگل پیکسل 8a با تراشه تنسور G3 معرفی شدتوسط امیرکیوان گوهری / اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳ / 3 دقیقه برای مطالعه گوگل بالاخره از جدیدترین دستگاه سری پیکسل A و مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه در مجموعه...

گوشی گوگل پیکسل 8a با تراشه تنسور G3 معرفی شد
گوشی گوگل پیکسل 8a با تراشه تنسور G3 معرفی شد
توسط / / 3 دقیقه برای مطالعه

گوگل بالاخره از جدیدترین دستگاه سری پیکسل A و مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه در مجموعه پیکسل 8 با نام پیکسل 8a رسما رونمایی کرد. این گوشی در مقایسه با مدل نسل قبلی خود از طراحی به‌روزرسانی شده‌ای بهره گرفته و الگوی ظاهری آن با گوشی‌های پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو مطابقت دارد. لبه‌های مربعی‌شکل کنار گذاشته شده و در عوض از زوایای گردتری استفاده شده است.

پنل پلاستیکی پشتی و فریم آلومینیومی گوشی دارای ساختاری مات و صیقلی بوده و در قسمت جلویی از پوشش کورنینگ گوریلا گلس 3 استفاده شده است. گواهینامه حفاظتی IP67 مقاومت نسبی گوشی در برابر نفوذ آب و گردوغبار را تضمین می‌کند. به گفته گوگل، پیکسل 8a بادوام‌ترین گوشی سری A تا به امروز محسوب می‌شود.

گوگل پیکسل 8a با 4 مدل رنگی مختلف شامل آبی (Bay)، سبز (Aloe)، کرمی (Porcelain) و مشکی (Obsidian) به بازار عرضه می‌شود. این گوشی هوشمند مجهز به یک نمایشگر 6.1 اینچی اولد جدید با رزولوشن 1080×2400 پیکسل و نرخ نوسازی 120 هرتزی است. حداکثر روشنایی نمایشگر گوشی به 1400 نیت رسیده و این رقم در زمان پخش محتوای HDR به 2000 نیت خواهد رسید.

سیستم دوربین دوگانه روی پنل پشتی پیکسل 8a از دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.89 و ماژول فوق‌عریض 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 تشکیل شده است. دوربین جلویی نیز از یک سنسور 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 استفاده می‌کند. تمامی دوربین‌ها قادر به ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم برثانیه هستند؛ اما دوربین‌های پشتی از ضبط ویدیویی 4K با سرعت 60 فریم برثانیه نیز پشتیبانی می‌کنند.

گوشی گوگل پیکسل 8a با تراشه تنسور G3 معرفی شد
گوشی گوگل پیکسل 8a با تراشه تنسور G3 معرفی شد
گوشی گوگل پیکسل 8a با تراشه تنسور G3 معرفی شد
گوشی گوگل پیکسل 8a با تراشه تنسور G3 معرفی شد

بعلاوه دوربین اصلی واید گوشی از قابلیت عکاسی نجومی با تایم لپس، ضبط ویدیوهای اسلوموشن با سرعت 240 فریم برثانیه، لرزشگیر ویدیویی، Cinematic Pan، زوم دیجیتال 5 برابری و تثبیت‌کننده اپتیکی تصاویر پشتیبانی می‌کند. از جنبه امکانات نرم‌افزاری نیز کاربران به ویژگی‌هایی نظیر +Magic Editor، Best Take، Magic Eraser، Photo Unblur، Face Unblur، Real Tone، Top Shot، Live HDR و Ultra HDR دسترسی خواهند داشت.

توان پردازشی گوگل پیکسل 8a از طریق تراشه بومی تنسور G3 همراه با پردازنده امنیتی کمکی موسوم به Titan M2 تامین می‌شود. این گوشی میان‌رده با 8 گیگابایت رم LPDDR5X و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. این دستگاه مجهز به یک باتری 4492 میلی‌آمپرساعتی بوده و به گفته گوگل با یک نوبت شارژ کامل برای مدت بیش از 24 ساعت قابل استفاده خواهد بود. بعلاوه از شارژ سریع 18 واتی در بستر سیم و شارژ بی‌سیم Qi نیز پشتیبانی می‌شود.

گوشی گوگل پیکسل 8a با تراشه تنسور G3 معرفی شد

گوگل پیکسل 8a به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید 14 عرضه می‌شود. این گوشی همانند سایر مدل‌های سری پیکسل 8 از آپدیت‌های اصلی سیستم‌عامل، پچ‌های امنیتی و به‌روزرسانی‌های Feature Drop برای مدت 7 سال بهره‌مند خواهد شد. بعلاوه این گوشی سایر ویژگی‌های انحصاری گوگل نظیر Circle to Search، Pixel Call Assist، Audio Emoji و Gemini را دریافت می‌کند.

اسپیکرهای استریو، اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر، وای‌فای 6E، بلوتوث 5.3، اتصال USB 3.2، پشتیبانی از دو سیمکارت (نانو + eSIM) و NFC سایر ویژگی‌های گوگل پیکسل 8a را تشکیل می‌دهند. مدل 128 گیگابایتی این گوشی 499 دلار/ 549 یورو/ 52999 روپیه قیمت‌گذاری شده است. همچنین برچسب قیمتی در نظر گرفته شده برای نسخه 256 گیگابایتی برابر با 559 دلار/ 609 یورو/ 59999 روپیه است. پیش‌سفارش این گوشی در ایالات‌متحده از دیروز آغاز شده و عرضه عمومی آن از روز 14 مه (25 اردیبهشت ماه) شروع خواهد شد.

دریافت پیش‌سفارش برای پیکسل 8a در کشور هندوستان از دیروز و در بستر فروشگاه Flipkart آغاز شده و فروش فراگیر نیز از روز 25 اردیبهشت ماه کلید خواهد خورد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

10 ویژگی جالب بی ام و سری 7 مدل 2023