شناسایی رسوب 25همت در سپرده دستگاه‌ها با حساب واحد خزانه


تسنیم: با توجه به گزارش دیوان محاسبات کشور در مجموع بیش از ۲۵همت منابع در حساب دستگا‌ه‌های مختلف از جمله سازمان شهرداری‌ها و حساب ملی پیشرفت و عدالت رسوب کرده است. براساس بررسی‌های انجام‌شده توسط دیوان محاسبات کشور تا تاریخ ۱۸اردیبهشت۱۴۰۳،...

تسنیم: با توجه به گزارش دیوان محاسبات کشور در مجموع بیش از ۲۵همت منابع در حساب دستگا‌ه‌های مختلف از جمله سازمان شهرداری‌ها و حساب ملی پیشرفت و عدالت رسوب کرده است. براساس بررسی‌های انجام‌شده توسط دیوان محاسبات کشور تا تاریخ ۱۸اردیبهشت۱۴۰۳، موجودی حساب سایر منابع رسوب‌شده سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ۱۱همت بوده است. همچنین حساب ملی پیشرفت و عدالت مرتبط با وزارت امور اقتصادی و دارایی ۸.۵همت منابع رسوبی داشته است.

حساب سایر مصارف سازمان منابع هدفمندی یارانه‌ها نیز ۳.۵همت، حساب تمرکز وجوه عوارض ارزش افزوده مرتبط با امور مالیاتی مودیان بزرگ ۶.۲همت و حساب پرداخت عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نزد اداره کل امور مالیاتی استان خوزستان به میزان ۴.۲همت منابع رسوبی داشته است.

پس از عملیاتی شدن حساب واحد خزانه شاهد هستیم که امکان بررسی پرداخت‌ها و منابع باقی‌مانده دستگاه‌های مختلف به وجود آمده و این مساله سبب شفافیت بیشتر شده است. برهمین اساس نیز هر یک از دستگاه‌ها یک حساب مشخص در زیرمجموعه حساب واحد خزانه نزد بانک مرکزی دارند. به این ترتیب امکان بررسی و تحلیل منابع رسوبی در حساب دستگاه‌ها و پرداخت‌های انجام‌شده به‌وجود آمده است.

نگار کریمی

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پیام تسلیت رئیس سازمان اداری و استخدامی درپی شهادت رئیس‌جمهور