رژه روز پیروزی روسیه؛ احترام به تاریخ و نمایش قدرت نظامی


رژه روز پیروزی روسیه؛ احترام به تاریخ و نمایش قدرت نظامی

پیروزی در جنگ جهانی دوم که به عنوان جنگ بزرگ میهنی شناخته می شود، برای مردم روسیه اهمیت زیادی دارد. پیروزی اتحاد جماهیر شوروی بر آلمان نازی یک لحظه مهم در تاریخ روسیه بود.

به گزارش اسپوتنیک - ایمان شعبانف پژوهشگر تاریخ در خصوص اهمیت روز نهم ماه می برای مردم روسیه به اسپوتنیک گفت، روسیه به عنوان بخشی از اتحاد جماهیر شوروی نقش مهمی در جنگ جهانی دوم ایفا کرد. اتحاد جماهیر شوروی یکی از نیروهای متفقی بود که علیه قدرت های محوری و در درجه اول آلمان نازی، جنگید. سهم اتحاد جماهیر شوروی در تلاش های جنگی بسیار زیاد بود و میلیون ها سرباز شوروی و غیرنظامی جان خود را در این درگیری از دست دادند.
شعبانف در ادامه گفت، پیروزی اتحاد جماهیر شوروی در جنگ جهانی دوم نتیجه قدرت نظامی، انعطاف پذیری و فداکاری های مردم آن سرزمین بود و نبردهای استالینگراد، محاصره لنینگراد و ضد حمله شوروی در جبهه شرقی نقاط عطف کلیدی در این جنگ بودند که در نهایت به شکست آلمان نازی انجامید. پیروزی شوروی در جنگ جهانی دوم تأثیر عمیقی بر روند تاریخ گذاشت و به عنوان یک دستاورد مهم در تاریخ نظامی روسیه از آن یاد می شود.
پیروزی در جنگ جهانی دوم که به عنوان جنگ بزرگ میهنی شناخته می شود، برای مردم کشور روسیه اهمیت زیادی دارد. پیروزی اتحاد جماهیر شوروی بر آلمان نازی یک لحظه مهم در تاریخ روسیه بود و برای مردمش اهمیت زیادی دارد.
ایمان شعبانف افزود، پیروزی در جنگ جهانی دوم مایه غرور ملی عظیمی برای روسیه شد، زیرا جنگ تأثیر مخربی بر اتحاد جماهیر شوروی داشت، به طوری که تخمین زده می شود که 27 میلیون شهروند شوروی جان خود را از دست دادند، به همین دلیل این پیروزی یادآور فداکاری های عظیم مردم شوروی در طول جنگ است.
از سویی پیروزی در این جنگ منجر به حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت اتحاد جماهیر شوروی شد و از اشغال این کشور توسط نیروهای نازی جلوگیری کرد. از سوی دیگر یکی از با اهمیت ترین نقاط نهفته در این پیروزی این است که نقش اتحاد جماهیر شوروی در شکست آلمان نازی جایگاه بین المللی این کشور را ارتقا داد و موقعیت خود را به عنوان یک ابرقدرت جهانی در دوران جنگ مستحکم کرد.
وی اینطور ادامه داد، که روز پیروزی در نهمین روز ماه می در روسیه یکی از مهم ترین و مورد احترام ترین تعطیلات است و بخشی عمیقاً ریشه‌دار از میراث تاریخی و فرهنگی روسیه بشمار می آید.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نقدها و نظرهای رهبر معظم انقلاب درباره رمان‌های خارجی