خودروهای ژاپنی کارکرده با قیمت زیر یک میلیارد تومان


خودروهای ژاپنی کارکرده با قیمت زیر یک میلیارد تومان

اگر با کمتر از یک میلیارد تومان به دنبال خودروی دست‌دوم ژاپنی هستید، این مطلب پدال را از دست ندهید. با این بودجه از میتسوبیشی میراژ گرفته تا تویوتا کمری قابل خریداری خواهد بود. آنچه در این مطلب می‌خوانید: تویوتا یاریس مدل ۲۰۰۸تویوتا کرولا مدل...

اگر با کمتر از یک میلیارد تومان به دنبال خودروی دست‌دوم ژاپنی هستید، این مطلب پدال را از دست ندهید. با این بودجه از میتسوبیشی میراژ گرفته تا تویوتا کمری قابل خریداری خواهد بود.
خودروهای ژاپنی کارکرده با قیمت زیر یک میلیارد تومان

خودروهای ژاپنی کارکرده با قیمت زیر یک میلیارد تومان

در حال حاضر در بین کسانی که به دنبال خرید خودرو در کشورمان هستند، دو رویکرد متفاوت در جریان است. برخی خودروی صفرکیلومتر را ترجیح می‌دهند و درنتیجه انتخابی جز خودروهای ایرانی و چینی نخواهند داشت. از سوی دیگر، برخی معتقدند خودروهای کارکرده از برندهای معتبر کره‌ای و ژاپنی انتخاب بهتری است. هرکدام از این گزینه‌ها معایب و مزایای خود را دارد و خریدار ایرانی به‌ناچار باید سراغ یکی از آن‌ها برود. ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم با خودروهای ژاپنی کارکرده‌ای که با زیر یک میلیارد تومان می‌توان خرید آشنا شویم. با این مبلغ هم‌اکنون می‌توان خودروهای ایرانی نسبتاً زیادی مثل دنا پلاس، تارا، پژو ۲۰۷ اتوماتیک و چند گزینهٔ معدود چینی مثل ام‌وی‌ام X22 و جک J4 خرید ولی خودروهای ژاپنی کارکرده با کمتر از یک میلیارد خیلی زیاد نخواهد بود و اکثراً متعلق به حدود ۱۵ سال پیش هستند.

همچنین بخوانید:

خودروهای چینی کارکرده با قیمت زیر ۸۰۰ میلیون تومان

خودروهای کره‌ای کارکرده با قیمت زیر یک میلیارد تومان

تویوتا یاریس مدل ۲۰۰۸

حدود قیمت: بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان

خودروهای ژاپنی کارکرده با قیمت زیر یک میلیارد تومان

نسل دوم تویوتا یاریس در نسخه‌های هاچ‌بک و سدان در مدل ۲۰۰۸ به ایران آمد. یکی از مشکلات این خودرو غیر از طراحی عجیب صفحه آمپر که در میانهٔ داشبورد قرار گرفته بود، امکانات اندک حتی در فول‌ترین نسخه در قیاس با خودروهای آن زمان بود. علاوه بر این، یاریس از پیشرانه ۱.۳ لیتری ضعیفی استفاده می‌کند که تنها ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۱ نیوتن متر گشتاور دارد. این خودرو در نسخهٔ هاچ‌بک صرفاً با گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک در ایران عرضه شد اما در نسخهٔ سدان تعداد محدودی نسخهٔ دستی هم وارد کشور شد. در حال حاضر، یاریس مدل ۲۰۰۸ بسته به کارکرد و تمیزی بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

تویوتا کرولا مدل ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷

حدود قیمت: بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان

خودروهای ژاپنی کارکرده با قیمت زیر یک میلیارد تومان

هرچند نسل‌های قبلی کرولا کم‌وبیش به ایران وارد شده بودند اما این نسل نهم سدان کامپکت تویوتا بود که در دوران رونق واردات و به لطف ایرتویا، اولین حضور جدی کرولا را در کشورمان رقم زد. این نسل در سال ۲۰۰۰ به بازار آمد و تقریباً در سال‌های پایانی عمر خود یعنی سه مدل ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ به بازار کشورمان رسید. هرچند کرولا به دلیل طراحی ساده در قیاس با رقبایی مثل مزدا ۳ خودروی جوان‌پسندی نبود اما استهلاک پایین و کیفیت بالایی دارد. کرولاهای وارداتی ایرتویا به یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر مجهز بودند که ۱۲۶ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس چهار سرعتهٔ دستی متصل است. هم‌اکنون با کمتر از ۹۰۰ میلیون تومان می‌توان نمونه‌های کارکردهٔ نسل نهم کرولا را خرید.

تویوتا کمری مدل ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶

حدود قیمت: بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان

خودروهای ژاپنی کارکرده با قیمت زیر یک میلیارد تومان

در همان دورانی که نسل نهم کرولا وارد شد، ایرتویا نسل XV30 تویوتا کمری را هم به ایران آورد. این خودرو که در بازارهای جهانی نسل پنجم کمری محسوب می‌شود و در دو مدل ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ در کشورمان عرضه شد، به رقیب جدی نیسان ماکسیما تبدیل شد. این نسل کمری سه تیپ مختلف با نام‌های XLI، GLi و گرند با پیشرانه‌های ۲.۴ لیتری چهار سیلندر و ۳ لیتری V6 و گیربکس‌های دستی و اتوماتیک در ایران به فروش رسید و هرچند فقط نسخهٔ شش سیلندر آن گرند نام داشت اما تمام تیپ‌های این نسل به گرند معروف شدند. در حال حاضر نسخه‌های شش سیلندر کمری گرند بالای یک میلیارد تومان قیمت دارند و اگر خواهان این خودرو با قیمت زیر یک میلیارد تومان باشید باید سراغ نسخهٔ چهار سیلندر با ۱۵۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور بروید که با گیربکس‌های پنج سرعته دستی و چهار سرعته اتوماتیک عرضه می‌شد.

نیسان ماکسیما مدل ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۵

حدود قیمت: بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان

خودروهای ژاپنی کارکرده با قیمت زیر یک میلیارد تومان

نیسان ماکسیما بدون شک یکی از برترین خودروهای مونتاژی کشورمان بود که حتی هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد. این سدان لوکس ژاپنی در سال ۱۳۸۱ روی خط تولید پارس‌خودرو رفت و آن‌قدر محبوب شد که با وجود عرضهٔ رقبای جدید و سال‌ها پس از خاتمهٔ تولید آن در دیگر کشورها، همچنان تا سال ۱۳۹۱ در ایران تولید می‌شد. ماکسیما در کشورمان با یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 تولید می‌شد که ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۲۸۸ نیوتن متر گشتاور داشت و در نسخه‌های دستی و اتوماتیک به فروش می‌رسید. ماکسیما بازار دست‌دوم پررونقی دارد اما مدل‌های بالاتر آن را نمی‌توان با قیمت زیر یک میلیارد تومان خرید و با این بودجه باید سراغ نمونه‌های اولیه تا حدود مدل ۱۳۸۵ بروید.

نیسان سرانزا مدل ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۶

حدود قیمت: بین ۸۵۰ میلیون تا یک میلیارد تومان

خودروهای ژاپنی کارکرده با قیمت زیر یک میلیارد تومان

صرف‌نظر از مدل‌های قدیمی مثل نیسان پاترول، در حال حاضر با زیر یک میلیارد تومان شاسی‌بلند ژاپنی مدرن چندانی نمی‌توان خرید و حتی رونیز هم در نمونه‌های تمیز بیش از یک میلیارد تومان قیمت دارد. بااین‌حال، در این بازهٔ قیمتی یک شاسی‌بلند ژاپنی وجود دارد که شاید خیلی‌ها از وجود آن بی‌خبر باشند. این خودرو سرانزا است که از اوایل تا اواسط دههٔ ۸۰ شمسی توسط پارس‌خودرو مونتاژ می‌شد. این خودرو درواقع نسخهٔ شاسی‌بلند نیسان پیکاپ بود که توسط دانگ‌فنگ در چین توسعه پیدا کرده بود. سرانزا از همان پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر رونیز و نیسان پیکاپ استفاده می‌کرد که ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۸ نیوتن متر گشتاور دارد. این شاسی‌بلند همچنین به سه ردیف صندلی مجهز است که ظرفیت حمل هفت نفر را فراهم می‌کند. سرانزا در زمان تولید به دلیل کیفیت ضعیف و طراحی نه‌چندان جالب مورد استقبال قرار نگرفت و بیشتر نمونه‌های آن در اختیار ارگان‌های دولتی قرار داده شد.

مزدا ۲ مدل ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲

حدود قیمت: بین ۷۵۰ میلیون تا یک میلیارد تومان

خودروهای ژاپنی کارکرده با قیمت زیر یک میلیارد تومان

پس از موفقیت مزدا ۳ در بازار ایران، گروه بهمن در ابتدای دههٔ ۹۰ شمسی مونتاژ برادر کوچک‌تر آن را هم آغاز کرد. هرچند این خودرو مدت زیادی تولید نشد و پس از ساخت تعداد محدودی به سد تحریم‌ها برخورد کرد اما در همین مدت کوتاه به لطف کیفیت بالا و سواری راحت توانست خریداران زیادی پیدا کند. مزدا ۲ به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر با ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور مجهز است که نیروی خود را به یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک تحویل می‌دهد.

مزدا ۳ مدل ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۸

حدود قیمت: بین ۷۵۰ تا ۹۵۰ میلیون تومان

خودروهای ژاپنی کارکرده با قیمت زیر یک میلیارد تومان

گروه بهمن پس‌ازآنکه با مونتاژ مزدا ۳۲۳ به فروش مناسبی دست پیدا کرد، در سال ۱۳۸۶ مونتاژ جانشین آن یعنی مزدا ۳ را آغاز کرد. این خودرو در بازار کشورمان با وجود رقبایی مثل رنو مگان، به لطف سواری اسپرت و پیشرانهٔ قدرتمند، خیلی زود موردتوجه قرار گرفت. مزدا ۳ در دو نسل در نسخه‌های سدان و هاچ‌بک مونتاژ شد که استقبال از نسخهٔ سدان به‌مراتب بیشتر بود. در حال حاضر، نسل دوم این ماشین با قیمت زیر یک میلیارد تومان پیدا نمی‌شود و باید سراغ نسل اول بروید که تا سال ۱۳۸۹ مونتاژ می‌شد. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور در کنار گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک استفاده می‌کند.

میتسوبیشی میراژ مدل ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷

حدود قیمت: بین ۸۵۰ میلیون تا یک میلیارد تومان

خودروهای ژاپنی کارکرده با قیمت زیر یک میلیارد تومان

مدل بالاترین خودروی ژاپنی که هم‌اکنون می‌توان با زیر یک میلیارد تومان خرید، میتسوبیشی میراژ است. این هاچ‌بک کوچک و اقتصادی ژاپنی در مدل ۲۰۱۵ توسط آرین موتور به ایران آمد اما به دلیل ظاهر نه‌چندان جذاب و پیشرانهٔ ضعیف چندان با استقبال مواجه نشد. بااین‌حال، در زمستان ۱۳۹۵ آرین موتور نسخهٔ فیس‌لیفت میراژ را با طراحی بیرونی جذاب‌تر و امکانات بیشتر به بازار فرستاد ولی بازهم کارساز نبود و نهایتاً عرضهٔ این خودرو در مدل ۲۰۱۸ خاتمه یافت. میراژ از یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر استفاده می‌کند که تنها ۷۹ اسب بخار قدرت و ۱۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و انتقال نیروی آن از طریق یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد. نقطهٔ قوت این خودرو استهلاک و مصرف سوخت بسیار پایین است.

میتسوبیشی گالانت مدل ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳

حدود قیمت: بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان

خودروهای ژاپنی کارکرده با قیمت زیر یک میلیارد تومان

گالانت یکی از خودروهای ژاپنی خوش‌نام بازار کشورمان است که از نسل‌های اولیه در دههٔ ۷۰ میلادی در ایران حضور داشت اما در نسل ششم بود که حضور گالانت در ایران بسیار پررنگ‌تر شد. این نسل که در سال ۱۹۸۷ معرفی شده بود، پس از تجربهٔ یک فیس‌لیفت جزئی در ابتدای دههٔ ۹۰ به ایران آمد. نسل هفتم گالانت که به گالانت عینکی معرف شد هم به بازار کشورمان راه یافت اما حضور محدودی داشت و هم‌اکنون نمونه‌های نسل ششم بیشتر پیدا می‌شود. این نسل در مدل‌های مختلفی راهی بازار ایران شد که مشهورترین آن GLS با موتور ۲ لیتری ۸ سوپاپ کاربراتوری بود. این موتور ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۷ نیوتن متر گشتاور دارد و انتقال نیروی آن توسط گیربکس‌های پنج سرعته دستی یا چهار سرغته اتوماتیک صورت می‌گیرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خرید بدون محدودیت خودروهای برقی وارداتی + جزئیات ثبت نام