بازدهی بازارها در هفته سوم اردیبهشت 1403 / لالایی سیاسی، بازارها را در خواب فرو برد


بازدهی بازارها در هفته سوم اردیبهشت 1403 / لالایی سیاسی، بازارها را در خواب فرو برد

بازدهی بازارها در هفته سوم اردیبهشت کاهش محدودی داشت. بازارهای مالی با افت قیمت به کار خود پایان دادند و بورس بیشترین کاهش ارزش را در هفته اخیر داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازدهی بازارها در هفته سوم اردیبهشت همانند دو هفته اخیر با کاهش قیمت بسته شدند. این سومین هفته متوالی است که بازارهای مالی افت بازدهی دارند و در روند کاهشی هستند.

بازدهی بازارها در هفته سوم اردیبهشت 1403 / لالایی سیاسی، بازارها را در خواب فرو برد

فاصله گرفتن از تنش‌های سیاسی و اخبار مساعدی که در خصوص احتمال مذاکرات هسته‌ای با سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران به بازارها تزریق شد، روند قیمت دلار را کاهشی کرد و متعاقب آن سایر بازارها نیز در روند نزولی قرار گرفتند.

کارشناسان اقتصادی برای هفته پیش رو احتمال کاهش بیشتر قیمت دلار را می‌دهند و معتقدند اگر اخبار مساعد، روانه بازارها شود دلار با کاهش پلکانی به کریدور ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد.

بازدهی دلار همچنان منفی است

قیمت دلار از ۱۳ ارریبهشت تا امروز ۲۰ اردیبهشت همانند دو هفته گذشته روند کاهشی داشت. دلار در هفته سوم اردیبهشت بازدهی منفی ۰.۴۱ درصدی و کاهش قیمت ۲۵۰ تومانی داشت. در آخرین معامله روز پنجشنبه اسکناس آمریکایی در پله‌های سوم کانال اول از کریدور ششم معامله شد.

طلا بیشترین افت بازدهی را در بازارهای مالی داشت

روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت سه میلیون و ۴۱۷ هزار تومان رسید و با کاهش ۴۷ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته، بسته شد. این هفته طلا با افت ۱.۳۶ درصدی بعد از بورس بیشترین مقدار افت بازدهی را داشت. در هفته سوم اردیبهشت هر مثقال طلای ۱۸ عیار روی رقم ۱۴ میلیون و ۸۲۳ هزار تومانی ایستاد و افت بازدهی ۱.۱۸ درصدی داشت.

گفتنی است این هفته اونس جهانی طلا با افزایش قیمت همراه شد. طلای جهانی در یک هفته اخیر ۳۳ دلار گران شد و در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۲۸ دلاری در حال معامله است. انس جهانی طلا این هفته نسبت به مدت مشابه هفته قبل رشد بازدهی ۱.۴۴ درصدی داشت.

سکه ۳۰۰ هزار تومان ارزان شد

در هفته اخیر سکه امامی با کاهش بازدهی ۰.۷۷ درصدی، افت قیمت ۳۲۳ هزار تومانی داشت. این قطعه در آخرین معامله روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت با قیمت ۴۱ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان به کار خود پایان داد.

روز پنجشنبه قیمت سکه بهار آزادی در سطح ۳۸ میلیون و ۴۲۵ هزار تومانی قرار گرفت. در آخرین معامله این هفته نیم‌سکه با قیمت ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه با رقم ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی روی رقم ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی ایستاد.

بورس منفی شد

شاخص کل بورس در هفته سوم اردیبهشت‌ماه 2.02 درصد افت کرد و از ارتفاع دو میلیون و 264 هزار و 917 واحدی در نخستین ساعت معاملاتی هفته، به سطح دو میلیون و 219 هزار و 92 واحد در آخرین ساعت معاملاتی روز چهارشنبه رسید.

شاخص هم‌وزن نیز که طی معاملات هفته گذشته در برخی روزها عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل داشت، این هفته منفی شد. شاخص هم‌وزن به‌ عنوان نماینده معاملات نمادهای کوچک و متوسط بازار سهام، این هفته 12 هزار و 900 واحد پایین آمد و با افت 1.7 درصدی در سطح 737 هزار و 944 واحد قرار گرفت.

«کشرق» پیشتاز بازار سهام

بررسی بازدهی نمادهای بازار سهام در هفته سوم اردیبهشت 1403 نشان می‌دهد که سهام کشرق توانسته است در این هفته با رشد 28 درصدی، بیشترین بازدهی را به ثبت برساند و با ارزش 16،930 تومان معامله شود.

ثامان و ومشان نیز دیگر سهم‌هایی بودند که در این هفته بازدهی مثبتی از خود بر جای گذاشتند؛ به نحوی که این دو سهم در این هفته به ترتیب 21 و 12 درصد افزایش قیمت داشتند. به این ترتیب در پایان معاملات این هفته ثامان به قیمت 2،388 و ومشان به 590 تومان رسیدند.

بازدهی بازارها در هفته سوم اردیبهشت 1403 / لالایی سیاسی، بازارها را در خواب فرو برد

کمترین بازدهی نمادها در هفته سوم اردیبهشت

در طرف مقابل اما در جریان بررسی بازدهی نمادهای بازار سهام، روشن شد که ارقام ریزش سهم‌های کم‌بازده، کمتر بوده است؛ به طوری‌که واعتبار و ناما با افت 14 و 13 درصدی بیشترین کاهش قیمت را میان رقبای خود در بازار سهام ثبت کرد. پارسیان نیز دیگر سهم کم‌بازده هفته سوم اردیبهشت بود و با کاهش 12 درصدی به 290 تومان رسید. همچنین قپیرا و کفپارس نیز در این هفته 12 و 11 درصد افت قیمت داشتند و قیمت 932 و 313 تومان را روی تابلو ثبت کردند.

بازدهی بازارها در هفته سوم اردیبهشت 1403 / لالایی سیاسی، بازارها را در خواب فرو برد

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!