صنعت فولاد با تأمین برق پایدار رتبه اول رشد تولید را به دست آورد


صنعت فولاد با تأمین برق پایدار رتبه اول رشد تولید را به دست آورد

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) گفت: رتبه نخست رشد تولید فولاد با تأمین برق پایدار سال گذشته رقم خورد.

صنعت فولاد با تأمین برق پایدار رتبه اول رشد تولید را به دست آورد

مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگو با ایران اکونومیست افزود: تأمین برق صنایع به سه بخش واحدهای کوچک صنعتی، واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی و صنایع انرژی بر تفکیک می‌شوند.

وی ادامه داد: واحدهای صنعتی و کارگاه‌های کوچک که ۹۲ درصد مشترکان صنعتی را تشکیل می‌دهند، هیچ محدودیتی از لحاظ مصرف برق ندارند.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی یک روز در هفته در برنامه‌های مدیریت مصرف مشارکت دارند.

رجبی مشهدی گفت: این دسته از مشترکان می‌توانند با جابه‌جایی تعطیلی روز جمعه به یکی از روزهای هفته انرژی موردنیاز خود را به طور کامل تأمین کنند.

وی ادامه داد: گروه سوم حدود ۳۵۰ مشترک بزرگ که صنایع انرژی بر نامیده می‌شوند نیز مطابق قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق مکلف به احداث نیروگاه هستند.

مدیرعامل توانیر افزود: توسط صنایع این گروه حدود ۱۴۰۰ مگاوات تاکنون نیروگاه ساخته و به شبکه سراسری متصل شده است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه این دسته متناسب از برنامه‌های مدیریت مصرف معاف هستند گفت: اگر نیروگاه نسازند در اولویت برنامه‌های مدیریت مصرف خواهند بود.

وی افزود: در قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق، تکلیف شده که صنایع انرژی بر تا سال ۱۴۰۴ برای خودشان نیروگاه بزنند که بخشی از صنایع موفق به این امر شده و ۱۴۰۰ مگاوات نیروگاه توسط بخش صنعت کشور ساخته و راه‌اندازی شده است و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری این میزان به ۲۰۰۰ مگاوات برسد.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!