تامین پایدار برق برای صنایع بزرگ در دولت سیزدهم


تامین پایدار برق برای صنایع بزرگ در دولت سیزدهم

سخنگوی صنعت برق گفت: رشد تولید و سودهای مطلوب صنایع انرژی‌بر در دو سال اخیر نشان آن است که در این مدت انرژی مطلوب و پایداری دریافت کرده‌اند.

تامین پایدار برق برای صنایع بزرگ در دولت سیزدهم

به گزارش ایران اکونومیست از شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق، مصطفی رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: در مرداد سال گذشته و در اوج بار تابستان ۱۴۰۲، تولید فولاد ایران در بین کشورهای جهان بیشترین رشد را داشته است.

وی ادامه داد: باتوجه‌به افزایش حجم صادرات فولاد کشور از سود مطلوبی در صورت‌های مالی خود برخوردار بوده‌اند و همین امر نشان آن است که در زمینه دریافت انرژی برق از رشد مطلوبی برخوردار بوده و انرژی پایداری دریافت کرده‌اند.

به گفته مدیرعامل شرکت توانیر میزان رشد مصرف برق صنایع انرژی بر در مرداد سال گذشته حدود ۵.۵ درصد بود و کمترین میزان تولید این صنایع به آذرماه گذشته مربوط می‌شد که هیچ محدودیتی در تأمین برق و انرژی نداشته‌اند.

رجبی مشهدی با تأکید بر این که اگرچه صنعت برق تمام تلاش خود را به کار می‌بندد که انرژی بیشتری به بخش مولد کشور تحویل دهد و این را جزو مسئولیت‌های خود می‌داند، گفت: بنا بر تکلیفی که در ماده ۴ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق پیش‌بینی‌شده است، صنایع انرژی بر باید حتماً خودشان نیروگاه بسازند که تعدادی از آنها تاکنون موفق به احداث حدود ۱۴۰۰ مگاوات نیروگاه شده‌اند که این میزان تا پایان سال جاری به حدود ۲ هزار مگاوات خواهد رسید. مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه ساخت نیروگاه برای صنایع امتیازاتی در برخواهد داشت افزود: تعرفه سوخت نیروگاهی، اتصال به شبکه سراسری برق کشور و تکمیل بخش بالادست که نیازمند سرمایه‌گذاری سنگینی است برای صنعت برق خواهد بود تا بتوانند انرژی پایدار برای تولید داشته باشند.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: همان‌طور که بخش مولد کشور برای از حرکت نایستادن چرخ تولید به فکر تأمین مواد اولیه، فرایندها و سایر موضوع‌های تولید است، حتماً باید به فکر تأمین انرژی موردنیاز خود نیز باشد و می‌تواند با احداث نیروگاه عدم النفع و خسارتی احتمالی خود را حداقل کند.

رجبی مشهدی افزود: ضمن آن که صنعت برق خود را مکلف و موظف می‌داند که نیروگاه‌های صنایع را به شبکه سراسری متصل کند تا درصورتی‌که دچار مشکلی در تأمین برق و یا قطع برق شدند برای تأمین برق خود از شبکه سراسری کمک بگیرند.

بیشتر بخوانید



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اطلاعیه‌ دولت در خصوص شهادت رئیس‌جمهور و تیم همراهش