شرط پلاک‌گذاری خودرو‌های وارداتی در کیش چیست؟


شرط پلاک‌گذاری خودرو‌های وارداتی در کیش چیست؟

مدیر توسعه تجارت و امور گمرکی منطقه آزاد کیش گفت: برخلاف شرایط واردات خودرو‌ها در سال‌های گذشته، ظرفیت‌های ارزی کشور و چارچوب شماره‌گذاری خودرو‌های وارداتی تغییر کرده است.

مهدی ذوقی روز پنجشنبه در برنامه خبری با اشاره به وارد شدن ۱۰۰ دستگاه خودروی سواری هیبریدی به کیش، گفت: خودرو‌های وارداتی پس از گذراندن تشریفات استاندارد‌های ۸۵ گانه خودرویی به زودی پلاک خواهند شد.

وی بیان داشت: مصوبه هیئت وزیران به عنوان خط مشی واردات خودرو در کشور است و براساس این مصوبه مناطق آزاد کشور مجوز واردات خودرو‌های سواری هیبریدی و برقی را دارند.

مدیر توسعه تجارت و امور گمرکی منطقه آزاد کیش با تاکید بر رعایت عدالت در صدور مجوز واردات خودرو، خاطرنشان کرد: افراد حقیقی و حقوقی با دارا بودن مجوز‌های اعتبارسنجی مالی، مجوز اقتصادی و مسئولیت پذیری در انجام تعهدات می‌توانند مجوز واردات خودرو را دریافت کنند.

ذوقی در خصوص ایجاد ایستگاه شارژ و ارائه خدمات به خودرو‌ها هیبریدی، گفت: برای ایجاد ایستگاه شارژ و ارائه خدمات و ساخت باطری خودرو‌ها با شرکت‌های دانش بنیان مراحل مقدماتی اجرای کار انجام شده است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای بازار کیش برای واردات خودرو، گفت: ازمه ثبت سفارش خودروها، تخصیص سهمیه ارزی مناطق آزاد و منطقه آزاد کیش است.

این مقام مسوول ابراز داشت: خودرو‌های وارداتی به کیش تولید شرکت تویوتا و در مدل‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ هستند که در ناوگان حمل و نقل عمومی و به افراد حقیقی عرضه خواهند شد.

ذوقی با اشاره به مشوق‌های در نظر گرفته برای واردات خودرو در کیش، گفت: با نگاه ویژه هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش برای تشویق بازرگانان، افراد حقیقی و حقوقی ۵ درصد تعرفه واردات برای واردات خودرو‌های افراد حقیقی و حقوقی در نظر گرفته شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس| خودکشی دختر و پسر عاشق در دریاچه سد کارون 4