نحوه ورود به بایوس لپ تاپ های ایسوس


نحوه ورود به بایوس لپ تاپ های ایسوس

اگر شما هم به دنبال روش ورود به بایوس در لپتاپ ASUS هستید یا روش‌های ورود به بایوس ایسوس در مورد لپ‌تاپ شما جواب نمی‌دهد، پیشنهاد می‌کنیم نوشتار پیش رو را بخوانید. در این مقاله به روش‌های مختلف ورود به بایوس لپ‌تاپ‌های ایسوس می‌پردازیم....

اگر شما هم به دنبال روش ورود به بایوس در لپتاپ ASUS هستید یا روش‌های ورود به بایوس ایسوس در مورد لپ‌تاپ شما جواب نمی‌دهد، پیشنهاد می‌کنیم نوشتار پیش رو را بخوانید. در این مقاله به روش‌های مختلف ورود به بایوس لپ‌تاپ‌های ایسوس می‌پردازیم.

هرچند امروزه اغلب تنظیمات سیستم از طریق سیستم عامل یا برنامه‌های Utility قابل انتخاب یا تغییر است و به ندرت کاربران به تغییر تنظیمات بایوس لپ‌تاپ نیاز پیدا می‌کنند، اما در مواردی به ریست کردن تنظیمات بایوس یا تغییر اولویت بوت نیاز پیدا می‌کنیم که بدون ورود به محیط بایوس قابل انجام نیست. متاسفانه سازندگان مختلف لپ‌تاپ از کلیدهای متفاوتی برای ورود به تنظیمات بایوس استفاده می‌کنند و حتی گاهی یک سازنده در سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های خود کلید ورود به بایوس را متفاوت انتخاب کرده است.

چگونه وارد بایوس ایسوس شویم؟

برند ایسوس نیز بیش از یک کلید برای ورود به BIOS لپ‌تاپ‌های خود استفاده کرده است و همین موضوع باعث شده روش ورود به بایوس در لپتاپ ASUS در مدل‌های مختلف یکسان نباشد. برای نمونه در برخی لپ‌تاپ‌های ایسوس کلید رایج Del کار می‌کند اما بسیاری از مدل‌ها با کلید دیگری به محیط بایوس وارد می‌شوند.

نحوه ورود به بایوس لپ تاپ های ایسوس

تنظیمات بایوس در لپتاپ ASUS بسته به مدل و سال ساخت از طریق چند کلید متفاوت قابل دسترسی است که در ادامه به تشریح هر یک از آنها می‌پردازیم.

در صورتی که یک لپ‌تاپ ساخت این برند تایوانی دارید و می‌خواهید وارد تنظیمات بایوس لپ‌تاپ‌های ایسوس شوید، ابتدا دستگاه را خاموش کنید.

برای ورود به بایوس در لپتاپ ASUS هنگامی که دستگاه خاموش است، دکمه F2 را نگه داشته و یکبار دکمه روشن کردن (Power) را فشار دهید. فراموش نکنید باید دکمه F2 را تا زمان ظاهر شدن بایوس نگه دارید. اما اگر این روش کار نکرد، بهتر است یکبار دیگر لپ‌تاپ را خاموش کرده و مجدداً مراحل یاد شده را تکرار کنید.

نحوه ورود به بایوس لپ تاپ های ایسوس

کلیدهای ورود به بایوس ایسوس در اغلب لپ‌تاپ‌های این برند همان F2 است، با این حال در برخی مدل‌ها کار نمی‌کند. در صورتی که روش یاد شده برای ورود به بایوس ایسوس در مورد لپ‌تاپ شما جواب نداد، روش بعدی را امتحان کنید.

لپ‌تاپ تان را خاموش کنید و چند لحظه منتظر بمانید. حالا دکمه Del یا همان Delete کیبورد را نگه دارید و آن را روشن کنید. در این روش نیز باید کلید ورود به بایوس لپ‌تاپ ایسوس را تا نمایان شدن صفحه تنظیمات نگه دارید.

هنگامی که با موفقیت وارد بایوس در لپتاپ ASUS شدید، کلید F2 یا Del را رها کنید و دیگر نیاز نیست آن را نگه دارید.

نحوه و کلید ورود به بایوس لپ‌تاپ‌های ایسوس خانواده Vivobook، TUF یا ROG نیز مشابه است و باید ابتدا کلید F2 و نهایتاً Delete را امتحان کنید. می‌بایست یکی از این دو کلید کار کند.

نحوه ورود به بایوس لپ‌تاپ قدیمی ایسوس

در صورتی که لپ‌تاپ قدیمی‌تری دارید و کلیدهای ورود به بایوس ایسوس برای شما کار نکرد، می‌توانید کلیدهای F10 و Insert را هم امتحان کنید. این کلیدها مختص به لپ‌تاپ‌های ایسوس نیستند و در موارد مختلفی ممکن است جواب بدهند. همچنین در برخی مدل‌های قدیمی‌تر هنگام ظاهر شدن لوگو ایسوس، کلید ترکیبی Alt+F2 را امتحان کنید. اگر این روش هم جواب نداد، شاید بد نباشد که کلید ESC را زمان روشن شدن لپ‌تاپ امتحان کنید.

نحوه ورود به بایوس لپ تاپ های ایسوس

ممکن است با نگه داشتن کلید ESC یک منو ظاهر شود که باید Enter Setup یا گزینه‌های شبیه به آن را انتخاب کنید.

ممکن است تمامی دکمه‌های بایوس در لپ‌تاپ‌های ایسوس را امتحان کرده باشید و جواب نداده باشد. در این صورت پیشنهاد می‌کنیم یک کیبورد USB معمولی به لپ‌تاپ تان وصل کنید و کلیدهای اشاره شده را مجدداً امتحان کنید. گاهی مشکل از خود کیبورد لپ‌تاپ یا از کار افتادن آن به دلایل متعددی است.

جمع‌بندی

تنظیمات بایوس لپ‌تاپ‌های ایسوس بسته به مدل می‌تواند با نگه‌داشتن یکی از کلیدهای F2 یا Del در زمان روشن کردن دستگاه نمایان شود. با این حال گاهی دیده می‌شود کیبورد دستگاه به درستی کار نمی‌کند که در این مواقع می‌توان از یک کیبورد USB معمولی استفاده کرد.

نحوه ورود به بایوس لپ تاپ های ایسوس

کلیدهای ورود به بایوس لپ‌تاپ‌های ایسوس عمدتاً شامل F2 و Del است اما در مواردی ممکن است جواب ندهد. در این شرایط ترکیب‌های معرفی شده در این مقاله را امتحان کنید.

پرسش‌های متداول

راحت‌ترین روش برای ورود به تنظیمات بایوس در لپ‌تاپ‌های ایسوس چیست؟

برای ورود به بایوس لپ‌تاپ ایسوس کافی است قبل از فشردن دکمه خاموش-روشن دستگاه، دکمه F2 را نگه بدارید.

نحوه ورود به بایوس در لپ‌تاپ‌های جدید ایسوس چگونه است؟

لپ‌تاپ‌های ایسوس عمدتاً با نگاه داشتن کلید F2 یا Delete وارد تنظیمات بایوس می‌شوند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!