الحوثی: حمله به رفح با چراغ سبز آمریکاست


الحوثی: حمله به رفح با چراغ سبز آمریکاست

رهبر انصارالله یمن با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی در رفح آنرا با چراغ سبز آمریکا دانست و واشنگتن را شریک جنایات صهیونیستها دانست.

الحوثی: حمله به رفح با چراغ سبز آمریکاست

به گزارش راهبرد معاصر،‌ عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن گفت: اشغال گذرگاه رفح از سوی اشغالگران فقط ملت فلسطین را هدف قرار نمی‌دهد بلکه اقدامی علیه ملت و ارتش مصر است.

وی افزود: حمله به گذرگاه رفح به مثابه به چلاش طلبیدن مصر و تهدیدی برای امنیت آن و ناقض توافقات فیمابین دو طرف است. حمله به گذرگاه رفح به شکل عرض اندام به مثابه اقدامی تحریک آمیز علیه کشورهای عربی و اسلامی و کوچک شمردن آنهاست.

رهبر انصارالله یمن بیان کرد: حمله دشمن صهیونیست به رفح آوارگان در آنجا را هدف قرار می‌دهد و تهدیدی برای آنها در این مرحله است. دشمن صهیونیست به دنبال کشتار بیشتر است.

الحوثی گفت: موضع آمریکا فریبکارانه و ریاکارانه است و به دنبال ارائه چهره پوشالی و دروغین در قبال اقدامات رژیم صهیونیستی در رفح است. آمریکا می‌گوید که موافق عملیات رفح است در صورتی که غیرنظامیان خارج شوند به کجا بروند در حالی که همه غزه زیر حمله قرار دارد؟

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: آمریکا به اسرائیل برای حمله به گذرگاه رفح چراغ سبز نشان داد. آمریکا اسرائیل را تشویق کرد که گذرگاه رفح را اشغال کند و شریک در همه جنایات این رژیم است. آنچه در حال خطرناک است کشتار ملت فلسطین است. هدف از حمله به رفح افزایش رنج ملت فلسطین و محاصره و گرسنگی بیشتر است.

وی افزود: آمریکا به دنبال فریب افکار عمومی از طریق فشار بر دشمن صهیونیست درباره توقف ارسال سلاح است. پایان جنگ غزه دست آمریکاست و به محض اینکه تصمیم به توقف آن بگیرد، این جنگ متوقف خواهد شد. اسرائیل جنگ را متوقف خواهد و گام اضافی برنمی دارد. اگر آمریکا اقدامی جدی در برابر رژیم صهیونیستی به عمل می‌آورد به رفح حمله نمی‌کرد.

وی افزود: آمریکا تظاهر به فشار به تل آویو می کند در حالی که بمب و سلاح آنرا تامین می کند. آمریکا محموله های بزرگ تسلیحات برای کشتار جمعی در رفح ارسال کرده است. اشغال گذرگاه رفح دستارد نظامی برای دشمن به ارمغان نخواهد آورد زیرا منطقه غیرنظامی است و جبهه جنگی با رزمندگان نیست. پیشروی دشمن در رفح دستاورد نظامی برای دشمن به ارمغان نخواهد داشت و مبارزان همچنان در شمال غزه پایداری می کنند. بیانیه های محکومیت در قبال آنچه در رفح رخ می دهد بی فایده است و آمریکا وقعی به آنها نمی نهد.

رهبر انصارالله یمن بیان کرد: آمریکا به تظاهرات دانشجویی در دانشگاهها توجه ندارد و آنها را سرکوب می کند و با خشونت به آنها برخورد می کند. کشورهای عربی و اسلامی باید به مسئولیت خود عمل کنند و گامهای اضافی علیه دشمن بردارند. کشورهای عربی و اسلامی نباید تماشاگر باشند و باید گامی عملی در حمایت از فلسطین بردارند.

وی تاکید کرد: مصر باید پیشاهنگ کشورهای عربی باشد و موضع کوبنده به منظور فشار بر دشمن برای تخلیه گذرگاه رفح انجام دهد. کشورهای عربی گزینه های زیاد سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک دارند. اگر نظام های عربی جرات ندارند عرصه برای ملتها باز کنند.

الحوثی افزود: اعتراض مصر درباره گذرگاه رفح کافی نیست و دشمن صهیونیست وقعی به آن نمی نهد. این میزان از توحش و جنایات اوج کینه توزی به کشورهای عربی و اسلامی را نشان می دهد. کینه توزی صهیونیستها علیه کشورهای عربی و اسلامی از کودکی ایجاد می شود. حمایت بی دریغ غرب از دشمن صهیونیست به علت کینه توزی و طمع ورزی آنها به منطقه ما است. بیانیه های محکومیت فایده ای ندارد وخطر آمریکا را رفع نخواهد کرد. امت اسلامی باید حرکتی انجام دهد.

رهبر انصارالله با اشاره به اینکه برخی کشورها به دنبال حمایت از آمریکا هستند آنرا توهم و سراب دانست و گفت: با وجود آنچه در غزه رخ می دهد برخی رژیم ها به دنبال توافق امنیتی با آمریکا برای حمایت خود هستند. اگر اسرائیل تصمیم به حمله به کشورهایی که دنبال کسب حمایت آمریکا هستند، بگیرد واشنگتن به تل آویو کمک خواهد کرد. آمریکا فقط به دنبال منافع خود است و کشورهای عربی و اسلامی اهمیتی برایش ندارند.

الحوثی ضمن تاکید بر ضرورت اقدامی برای رهایی از نفوذ صهیونیزم که بشریت را در معرض خطر قرار داده است، به تمجید از حرکت های دانشجویی پرداخت و گفت: حرکت دانشجویی آمریکا و غرب را رسوا کرد زیرا آنها از آزادی و حقوق بشر دم می زدند. سرکوب دانشجویان همه ادعاهای حقوق بشری را بر باد داد.

وی بیان کرد: متاسفانه در برخی کشورهای عربی اجازه برگزاری تظاهرات به دانشجویان داده نمی شود. حرکت های دانشجویی در کشورهای مختلف نشان از بیداری ملتهای آنهاست. زیبنده نیست که مسلمانان در قبال تحرکات دشمن صهیونیست ساکت بمانند. رژیمهای عربی باید از سکوت خود خجالت بکشند. اقدام ترکیه در زمینه تجاری علیه رژیم صهیونیستی را مورد تمجید قرار می دهیم و امیدواریم که گام ترکیه به سطح قطع کامل روابط تجاری با دشمن صهیونیست منجر شود.

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: عملیات در جبهه یمن و حمله به کشتی های آمریکایی، اسرائیلی، انگلیسی و مرتبط با اسرائیل ادامه دارد. کشتی های مورد هدف قرار گرفته به ۱۱۲ کشتی رسیده است. طی ماه شوال ۲۵ عملیات با ۷۱ موشک و پهپاد انجام شده است. در مرحله چهارم عملیات هر کشتی حام لکال به بنادر دشمن هدفی قرار خواهد گرفت. وقتی ما مرحله خاصی را شروع می کنیم یعنی امکاناتش را داریم و می توانیم آنرا اجرا کنیم. هم اکنون در اندیشه مرحله پنجم و ششم هستیم و ما گزینه های مهم و حساسی علیه دشمنان داریم. خط قرمزی که مانع از اجرای عملیات ما شود، وجود ندارد.

وی در ادامه اقدامات رژیم صهیونیستی را تهدیدی برای امنیت و صلح جهانی دانست و نقش آمریکا به همراه رژیم صهیونیستی را توحش دانست.

الحوثی گفت: دشمن جز زبان زور نمی فهمد و امت اسلامی نیاز به قدرت بازدارندگی دارد. به دنبال انجام مرحله پنجم هستیم و در مرحله چهار واکنش ما قوی تر خواهد شد و تشدید می شود. ما گزینه های راهبردی و مهمی علیه دشمن داریم. از تهدیدات هراسی نداریم و برای هر احتمالی آماده ایم. هر کشور عربی و اسلامی اگر موضع شایسته داشت و همکاری می کرد، روند کنونی رخ نمی داد. در صورت تمایل هر کشور عربی ما آماده ایم که امکانات موجود در انبارهایشان را علیه دشمن صهیونیست به کار بگیریم. از مواضع کشورهای عربی که اجازه استفاده اراضی خود را به آمریکا برای حمله به کشور ما ندادند، تقدیر می کنیم. برخی نیز با استفاده از اراضی خود مخالفت کردند که این موضع را نیز می ستاییم.

رهبر انصارالله یمن در ادامه خواستار اتخاذ موضع فعال تری از سوی کشورهای عربی شد و بیان کرد: با اعلام مرحله چهارم تظاهرات و راهپیمایی نیز افزایش پیدا کرده و به ۴۲۵۰ راهپیمایی و تظاهرات رسیده است. فعالیت مردمی و دانشجویی و گردهمایی از ۳۰۰ هزار فراتر رفته است. شمار آموزش دیدگان و داوطلبان نظامی به ۲۹۶ هزار نفر رسیده است و این دستاورد خوبی است که باید ادامه داشته باشد. برگزاری تظاهرات میلیونی به جدول هفتگی میلیونها یمنی تبدیل شده است. به هر اندازه که دشمن اقدامات تنش زا انجام دهد باید بر میزان واکنش افزوده شود. از ملت عزیزمان می خواهم که فردا خروج میلیونی در صنعا و دیگر استانها داشته باشند. تا به ملت فلسطین در غزه و کل فلسطین و ساکنان رفح بگویید که شما تنها نیستند و ما با شما هستیم./ مهر


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به فرودگاه بین‌المللی یمن