آمادگی ایران برای امضای توافق‌نامه همکاری با کمیسیون انرژی اتحادیه آفریقا


آمادگی ایران برای امضای توافق‌نامه همکاری با کمیسیون انرژی اتحادیه آفریقا

به گزارش رکنا از وزارت نفت، احمد اسدزاده در نشست «چشم‌انداز صنعت نفت و گاز آفریقا» در حاشیه بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی برگزار شد، گفت: کار با آفریقا برای وزارت نفت بسیار مهم...

به گزارش رکنا از وزارت نفت، احمد اسدزاده در نشست «چشم‌انداز صنعت نفت و گاز آفریقا» در حاشیه بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی برگزار شد، گفت: کار با آفریقا برای وزارت نفت بسیار مهم است و به همین دلیل یک ستاد ویژه در این حوزه ایجاد کرده‌ایم.

وی افزود: اگر بخواهیم روابط خود را با آفریقا رونق دهیم، باید به‌سمت راهکارهایی حرکت کنیم که مکمل یکدیگر باشند.

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت بیان کرد: ما نمی‌خواهیم تنها در حوزه صادرات یا واردات با آفریقا همکاری کنیم، بلکه باید به‌سمت راهکارهای ترکیبی برویم؛ یعنی صادرات در مقابل واردات. هم‌اکنون می‌توانیم طلا، مس و پنبه از آفریقا وارد کنیم و از طرف دیگر، کالاهای بسیار زیادی برای صادرات به آفریقا داریم. این موارد باید کنار یکدیگر تعریف شود.

اسدزاده با بیان اینکه باید به‌سمت عرضه و تقاضای متقابل در آفریقا پیش برویم، تأکید کرد: اگر راه‌های ترکیبی را انتخاب کنیم، حجم روابط تجاری ما افزایش می‌یابد.

وی در پایان گفت: آمادگی کامل داریم با کمیسیون انرژی اتحادیه آفریقا توافق‌نامه‌های مشترک امضا کنیم و رابطه‌ای نزدیک، منسجم و پرقدرت شکل دهیم.


آمادگی ایران برای امضای توافق‌نامه همکاری با کمیسیون انرژی اتحادیه آفریقا

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دلیل جدا زندگی کردن جنیفر لوپز و بن افلک فاش شد!