کم‌شانس‌ترین تیم به فینال رسید


کم‌شانس‌ترین تیم به فینال رسید

دورتموند کم‌شانس‌ترین تیمی بود که می‌توانست به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسد.

در زبان انگلیسی به تیم یا حریفی که شانسی برای پیروزی ندارد و همه آن را دست‌کم می‌گیرند، underdog گفته می‌شود. دورتموند آندرداگ‌ترین تیمی است که می‌شد به فینال لیگ قهرمانان این فصل برسد. ناصر الخلیفی و پول قطری‌ها باز هم نتوانست افتخار قاره‌ای برای پاریسی‌ها بیاورد. امباپه هم پس از ۷سال وقت تلف‌کردن در پاریس با دست خالی به رئال‌مادرید خواهد رفت. او نتوانست مثل کریستیانو رونالدو عمل کند و جام لیگ قهرمانان به‌دست به برنابئو برود؛ البته که هنوز این انتقال قطعی نیست. دورتموند رفت و برگشت پاری‌سن‌ژرمن را برد و به فینال ومبلی رسید؛ آن‌هم در شبی که ۲برابر بازی رفت یعنی ۴بار توپ به دیرک دروازه‌اش خورد اما به قول مارکو رویس بعدها کسی نمی‌گوید ۶بار توپ با دیرک دروازه دورتموند برخورد کرده و همه می‌گویند این زردهای آلمانی بودند که به فینال رفتند.

متس هوملز رفت و برگشت بهترین بازیکن زمین شد. او برای نخستین‌بار از فوریه‌۲۰۱۳ در لیگ قهرمانان گل زد. متس هوملز از دورتموند (۳۵سال و ۱۴۳روز) پس از رایان گیگز در فصل ۱۱-۲۰۱۰(۳۷سال و ۱۴۸روز) و ادین ژکو در فصل گذشته (۳۷سال و ۵۴روز) سومین بازیکن مسنی شد که در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا گل زده است.

این چهارمین مورد ثبت‌شده (از فصل ۱۱-۲۰۱۰) در لیگ قهرمانان اروپا بود که یک تیم در یک بازی بیش از ۳.۰گل مورد انتظار به‌دست می‌آورد اما موفق به گلزنی نمی‌شود.

حداقل از سال ۲۰۰۴-۲۰۰۳ که آمارها ثبت می‌شود، هیچ تیمی بیش از ۳بار بدون گلزنی به دیرک دروازه حریف نکوبیده است.

کم‌شانس‌ترین تیم به فینال رسید

بوروسیا دورتموند برای سومین‌بار (۱۹۹۷و ۲۰۱۳) به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت. آخرین باری که آنها این کار را انجام دادند، آخرین باری بود که فینال در ورزشگاه ومبلی‌(۲۰۱۳) برگزار می‌شد.

پاری‌سن‌ژرمن در هر ۶بازی از ۳باری که به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رسید (غیر از سال کرونا که تک‌بازی برگزار می‌شد و به فینال راه یافتند) شکست خورده است؛ رفت و برگشت مقابل میلان در فصل
۹۵-۱۹۹۴ و منچسترسیتی در فصل ۲۱-۲۰۲۰ و این فصل مقابل دورتموند.

پاری‌سن‌ژرمن در ۲بازی مرحله نیمه‌نهایی این فصل ۴۴شوت در مقابل بوروسیا دورتموند زد که بیشترین شوت یک تیم بدون زدن گل در یک بازی حذفی رفت و برگشتی در لیگ قهرمانان اروپا (از فصل ۰۴-۲۰۰۳) بوده است.

این دومین باری است که یک تیم در هر دو بازی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه یک بر صفر پیروز می‌شود. خود دورتموند در فصل ۹۷-۱۹۹۶ و مقابل منچستریونایتد این کار را کرده و در نهایت قهرمان شده بود.

پاری‌سن‌ژرمن در این فصل ۱۴بار در لیگ قهرمانان اروپا توپ را به دیرک دروازه حریفان کوبیده که یک رکورد است.

با ۲۴سال و ۱۵۷روز سن، پاری‌سن‌ژرمن ترکیب اصلی جوانی را برای یک بازی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در زمین داشت. پیش از این فقط آرسنال در بازی با منچستریونایتد(بازی برگشت) در فصل ۰۹-۲۰۰۸(۲۴سال و ۲۶روز) جوان‌ترین ترکیب را انتخاب کرده بود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ماموریت غیرممکن انتقال پوگبا با رئال مادرید