استفاده از اوکراین به عنوان سکوی پرش برای حمله به بلاروس و روسیه


استفاده از اوکراین به عنوان سکوی پرش برای حمله به بلاروس و روسیه

لوکاشنکو با استفاده از اوکراین به عنوان سکوی پرش برای حمله مخالفت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس اظهار داشت که بلاروس و روسیه نمی خواهند اوکراین سکوی پرشی برای حمله به آنها باشد.
او به خبرنگاران گفت: "ما صلح می‌خواهیم، ​​نمی‌خواهیم بجنگیم، ما نمی‌خواهیم اوکراین سکوی پرشی برای حمله به بلاروس و فدراسیون روسیه باشد."
پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به تاکر کارلسون، روزنامه نگار آمریکایی گفته بود که پس از آغاز عملیات نظامی در اوکراین با بایدن ارتباطی نداشته است. رهبر روسیه تأکید کرد که قبلاً بارها به همکار آمریکایی خود در مورد "اشتباهی در ابعاد تاریخی" که واشنگتن با حمایت از کی‌یف مرتکب آن می شود، هشدار داده است.
شایان ذکر است که پوتین در مصاحبه با کارلسون به تفصیل توضیح داد که مسکو قصد حمله به کشورهای ناتو، به ویژه لهستان، لتونی یا سایر کشورهای حوزه بالتیک را ندارد و در جامعه غربی، سیاستمداران مرتباً مردم خود را با تهدید روسیه می‌ترسانند و توجه را از مشکلات داخلی منحرف می کنند.
رئیس جمهور روسیه همچنین خاطرنشان کرد: "کشورهای غربی درک کرده‌اند که شکست استراتژیک روسیه در مناقشه با اوکراین غیرممکن است، بنابراین با درک این موضوع، آنها باید به گام‌های بعدی خود فکر کنند. مسکو آماده گفت‌وگو است".
اخیراً نظرات در مورد درگیری مسلحانه مستقیم بین ائتلاف آتلانتیک شمالی (ناتو) و روسیه به طور فزاینده ای در غرب مطرح شده است. کرملین خاطرنشان می کند که روسیه هیچ کشوری را تهدید نمی کند، اما اقداماتی که به طور بالقوه برای منافع آن خطرناک باشد را نادیده نخواهد گرفت. علاوه بر این، در سال های اخیر، طرف روسی به فعالیت بی سابقه ناتو در نزدیکی مرزهای غربی خود اشاره می کند. این ائتلاف در حال گسترش عملیات خود است و آن را "مهار تجاوز روسیه" می نامد. مسکو بارها نسبت به افزایش نیروهای ناتو در اروپا ابراز نگرانی کرده است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مرد بی رحم زن و برادر و 2 بچه اش را در زنجان کشت / 20 سال سال زندگی زیرزمینی داشت + جزییات