ایالات متحده به گفتگو با اسرائیل در مورد عملیات غزه ادامه می دهد


ایالات متحده به گفتگو با اسرائیل در مورد عملیات غزه ادامه می دهد

کربی: آمریکا از عملیات اسرائیل در رفح حمایت نمی کند.

به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی کاخ سفید روز 9 ماه مه (پنجشنبه) در یک نشست خبری گفت که ایالات متحده به گفت وگو با اسرائیل درباره عملیات در نوار غزه، از جمله بحث در مورد گزینه های جایگزین برای حمله به رفح ادامه می دهد.
کربی با تکرار این موضع که آمریکا از عملیات اسرائیل در رفح حمایت نمی کند، گفت: «ما با نمایندگان اسرائیل برای یافتن بهترین گزینه ها صحبت می کنیم».
کربی یادآور شد: «جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و تیم او هفته ها اعلام می کنند که ما از عملیات رفح حمایت نمی کنیم، رئیس جمهور در این مورد هم علنا ​​و هم مستقیماً با نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل صحبت کرده است».
وی ابراز امیدواری کرد که اسرائیل عملیات گسترده ای را در رفح انجام ندهد و گفت: «اقدامات آتی آمریکا در زمینه ارسال تسلیحات به اسرائیل به اقدامات اسرائیل بستگی دارد. رئیس‌جمهور آمریکا نمی‌خواهد از انواع خاصی از سلاح‌های آمریکایی در یک مکان خاص استفاده شود. تصمیم با اسرائیل است و ما وابسته به اقدامات اسرائیل، عمل خواهیم کرد».
مناقشه فلسطین و اسرائیل، مرتبط با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط اسرائیل ایجاد شد. اسرائیل ضمن اعلام موافقت با اصل دو دولت، تا کنون اراضی فلسطین را به طور کامل آزاد نکرده است.
گفتنی است که از21تا اواخر نوامبر 2023، به گزارش یونیسف، یک میلیون کودک در نوار غزه امنیت غذایی ندارند.
وزارت بهداشت غزه گزارش داد که تا 6 ماه مه 2024، تعداد کشته شدگان حملات اسرائیل به نوار غزه به 34735 نفر رسیدو بیش از 71 هزار نفر زخمی شدند.
دیوان بین المللی دادگستری در لاهه در 26 ژانویه تصمیمی موقت در مورد ادعای آفریقای جنوبی مبنی بر درخواست اقدامات موقت علیه اسرائیل به دلیل نسل کشی ادعایی در نوار غزه صادر کرد. این دادگاه به اسرائیل دستور داد تا تمام اقدامات را برای جلوگیری از نسل کشی در نوار غزه انجام دهد

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

لغو همه مسابقات ورزشی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی