واکنش تند اردن به حمله به دفاتر آنروا در قدس شرقی


واکنش تند اردن به حمله به دفاتر آنروا در قدس شرقی

اردن به حمله شهرک‌نشینان اسرائیلی به دفاتر آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در بیانیه وزارت خارجه اردن آمده است: ما اقدام افراط گرایان اسرائیلی در به آتش کشیدن اطراف مقر آنروا در قدس اشغالی را محکوم می‌کنیم. وزارت خارجه اردن افزوده است: ما نسبت به حملات مکرر به مقر آنروا هشدار می‌دهیم، زیرا این حملات نقض آشکار قواعد حقوق بین‌الملل است.

آنروا پیش تر اعلام کرده بود که شهرک نشینان صهیونیست دفاتر این آژانس را در قدس شرقی به آتش کشیدند. آنروا افزوده است: کارمندان ما و سایر آژانس‌های سازمان ملل متحد در دفاتری که شهرک نشینان در قدس شرقی به آتش کشیدند، حضور داشتند. آنروا اضافه کرده است: هیچ یک از کارکنان ما در معرض آتش سوزی در مقر ما در شرق بیت المقدس قرار نگرفتند، اما خسارت قابل توجهی رخ داده است.

این آژانس وابسته به سازمان ملل متحد در پایان اعلام کرد: ما تصمیم گرفتیم تا زمان اتخاذ تدابیر امنیتی مناسب، مقر خود را در قدس شرقی ببندیم. رئیس آنروا روز سه‌شنبه نیز از حمله صهیونیست‌ها به مقر این آژانس در قدس شرقی اشغالی خبر داده بود.

فیلیپ لازارینی اعلام کرد که گروهی از معترضان رژیم صهیونیستی پس از فراخوان یک مقام شهرداری این رژیم برای اعتراض به آنروا، به مقر این آژانس در قدس شرقی اشغالی حمله کردند. شهرک نشینان صهیونیست پیش از این نیز به کاروان کمک‌های اردن به غزه در گذرگاه بیت حانون حمله کرده بودند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

واریز یارانه 300 هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار