امسال واردات گندم نخواهیم داشت


امسال واردات گندم نخواهیم داشت

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته میزان تولید گندم در کشور ۱۰ و نیم میلیون تُن بود؛ لذا ۱ میلیون تُن واردات گندم داشتیم، اما امسال به خودکفایی کامل می‌رسیم و وارداتی نخواهیم داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، علیرضا مهاجر، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه دومین سفر استانی رئیس جمهور به همراه هیأت دولت به استان قم در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: بخش کشاورزی مردمی‌ترین بخش اقتصادی کشور است؛ تقریبا ۱۰۰ درصد تولید ما توسط بخش خصوصی و با مشارکت مردم انجام می‌شود و وزارت جهاد کشاورزی تنها برنامه‌ریزی و پشتیبانی را برای تأمین نیاز کشور به امنیت غذایی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به موفقیت وزارت جهاد کشاورزی در تأمین امنیت غذایی، ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ که میزان تولید گندم ما ۴ و نیم میلیون تُن بود، هفت میلیون تُن واردات گندم داشتیم که این میزان در سال ۱۴۰۱ با تولید ۷ و نیم میلیون تُن گندم، ۳ میلیون تُن واردات بوده است.

مهاجر تصریح کرد: سال گذشته میزان تولید گندم در کشور ۱۰ و نیم میلیون تُن بود؛ لذا ۱ میلیون تُن واردات گندم داشتیم، اما امسال به خودکفایی کامل می‌رسیم و وارداتی نخواهیم داشت.

لزوم جلوگیری از کوچک شدن اراضی با هدف ساماندهی تولید

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، با اشاره به معضل کوچک شدن اراضی در کشور، تاکید کرد: مسئله کوچک شدن اراضی با بهره ‌وری منافات دارد، لذا برنامه اصلی ما این است که با همراهی و کمک علما، مسئولین و مردم از کوچک شدن اراضی با هدف ساماندهی تولید جلوگیری کنیم

منبع : ایسنا
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت شکر امروز 31 اردیبهشت 1403/