خسارت شدید به اراضی کشاورزی و باغی در پی بارش شدید


خسارت شدید به اراضی کشاورزی و باغی در پی بارش شدید

به گزارش رکنا، علی دهقان زاده فرماندار بردسکن گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیل خسارت‌های قابل توجهی به بخش‌هایی از اراضی کشاورزی و باغی شهرستان وارد کرده است. وی افزود: در مورد برآورد...

به گزارش رکنا، علی دهقان زاده فرماندار بردسکن گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیل خسارت‌های قابل توجهی به بخش‌هایی از اراضی کشاورزی و باغی شهرستان وارد کرده است.

وی افزود: در مورد برآورد خسارات وارده هنور نمی‌توان عدد دقیقی اعلام کرد و میزان خسارت‌ها پس از بررسی‌ها و برآورد کارشناسی مشخص می‌شود اما در مجموع، جاری شدن سیل در بخش‌های روستایی بردسکن خسارت‌های قابل توجهی را به خصوص به باغ‌های پسته و انگور شهرستان وارد کرده است و اراضی باغی و کشاورزی بین ۲۰ تا ۷۰ درصد آسیب دیده است.

دهقان زاده خاطرنشان کرد: البته با توجه به هشدار‌های هواشناسی و تشکیل جلسلات مدیریت بحران شهرستان پیش از وقوع بارندگی، تمهیداتی برای این موضوع در نظر گرفته شد و با وجود آن که حجم بارندگی در مدت یک ساعت به ۳۰ میلیمتر رسید، اما جریان آب در منطقه شهری کنترل شده و سیل به اطراف منطقه شهری هدایت شد.

وی افزود: شدت بارش باران و جاری شدن سیل در مناطق روستایی خسارت‌های مالی به بار آورده است. اما خوشیختانه خسارت جانی نداشتیم.

فرماندار بردسکن در ادامه گفت: در حال حاضر شهر در وضعیت پایدار به سر می‌برد و جریان آب در منطقه شهرآباد نیز کنترل شده است. ضمن این که ۲ بند آبی شهرستان هم پر شده است و بخشی از شرایط بحران آبی شهرستان نیز برطرف شده است.


خسارت شدید به اراضی کشاورزی و باغی در پی بارش شدید

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

صدور هشدار نارنجی؛ احتمال وقوع سیلاب در 6 استان