عمل موفقیت آمیز تعویض دریچه آئورت قلب در کرمان


عمل موفقیت آمیز تعویض دریچه آئورت قلب در کرمان

عمل تعویض دریچه آئورت قلب یک مرد ۶۶ ساله روز ۲۰ اردیبهشت برای اولین بار در کرمان از طریق آنژیوگرافی یا روش TAVI در مرکز آموزشی درمانی شفا با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) و به نقل از روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی شفا؛ دکتر امین مهدوی، متخصص قلب و عروق، در خصوص این عمل گفت: بیمار ۶۶ ساله‌ای که به دلیل تنگی و نارسایی شدید دریچه آئورت و سابقه تعویض دریچه قلب میترال، عمل‌های معمول تعویض دریچه قلب برای او پرخطر بود، تحت عمل TAVI توسط تیمی از متخصصان قلب و عروق، اکاردیوگرافی، الکتروفیزیولوژیست و بیهوشی به سرپرستی دکتر عطا فیروزی، متخصص قلب و عروق از تهران، قرار گرفت.

وی افزود: این عمل با موفقیت انجام شد و بیمار در حال حاضر حال عمومی مساعدی دارد.

این متخصص قلب و عروق در ادامه افزود: TAVI یا Transcutaneous Aortic Valve Implantation که به طور عامیانه به آن "تعویض دریچه قلب از طریق پوست" گفته می‌ شود، روشی آنژیوگرافی است؛، که جایگزین عمل جراحی باز برای بیمارانی شده است، که به دلیل تنگی یا نارسایی دریچه آئورت نیاز به تعویض دریچه دارند، اما به دلایل مختلف، عمل جراحی باز برای آن‌ها پرخطر است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز ضمن قدر دانی از تیم انجام دهنده این عمل، این موفقیت را نشان‌ دهنده تعهد و تخصص مرکز آموزشی درمانی شفا در ارائه خدمات قلبی عروقی پیشرفته به بیماران در استان کرمان دانست.

دکتر رضا درخشان افزود: امروزه بسیاری از اعمال جراحی باز قلب جای خود را به اعمال بسته قلبی داده اند، امروزه اعمال سوراخ های بین بطنی و بین دهلیزی با امپلاتزر و تنگی های دریچه ای با بالون مرتفع می‌ شود.

وی با بیان اینکه کلیه این اعمال با تعرفه دولتی در مرکز آموزشی درمانی شفا انجام می شود، از تعویض دریچه ریوی بدون نیاز به عمل باز (PPVi)در آینده ای نزدیک، در مرکز آموزشی درمانی شفا خبر داد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!