ماجرای دوچرخه های اشتراکی تازه پایتخت/ فعالیت بدون مجوز شهرداری


ماجرای دوچرخه های اشتراکی تازه پایتخت/ فعالیت بدون مجوز شهرداری

شهرداری تهران قراردادی با هیچ شرکتی در زمینه دوچرخه های اشتراکی ندارد

یه گزارش تجارت‌نیوز، روز چهارشنبه یکی از اساتید دانشگاه تهران که دوچرخه سوار هم هست در کانال تلگرامی خودش خبر داد که دوچرخه برقی هایی که به تازگی به صورت محدود در سطح شهر تهران مشاهده می شود استفاده از آنها به گونه ای طراحی شده که خانم ها نمی توانند از آن استفاده کنند .

این اظهار نظر واکنش های بسیاری داشت تا این که او امروز اعلام کرد که استفاده از این دوچرخه ها برای خانم ها محدودیتی ندارد و تنها استفاده ازموتور سیکلت های برقی نیاز به گواهی نامه دارد.

به گفته مقامات پلیس راهور قانون اجازه صدورگواهینامه موتورسیکلت را نمی دهد . امروز یکی از مسئولان شهرداری اعلام کرد که این شرکت هنوز با شهرداری برای فعالیت قرار دادی امضا نکرده است .

حسن رضایی مدیر روابط عمومی و‌ امور بین‌الملل معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره تصاویری که در فضای مجازی پیرامون فعالیت دوچرخه‌های اشتراکی در تهران منتشر شده، گفت: شهرداری تهران درحال حاضر هیچ قراردادی با هیچ شرکتی در خصوص استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی و یا موتور برقی اشتراکی منعقد نکرده است.

وی ادامه داد: بر این اساس فعالیت هرگونه دوچرخه اشتراکی در سطح شهر بدون اخذ مجوز و طی ضوابط و مقررات شهرداری تهران خلاف مقررات و غیرقانونی است.

رضایی در ادامه با اشاره به آنکه شهرداری تهران برنامه‌ای برای استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی تهیه کرده که به‌زودی با رعایت ضوابط و مقررات اجرایی می‌شود، اضافه کرد: اطلاعات بیشتر در این‌باره متعاقباً اعلام می‌شود؛ شهروندان می‌توانند به‌زودی از این مُد حمل و نقلی هم استفاده کنند

منبع : اکوایران
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

احتمال کاهش معاملات و محدودیت دامنه نوسان در کوتاه‌مدت