ارتباط بین خود ارضایی و اختلال نعوظ


ارتباط بین خود ارضایی و اختلال نعوظ

برخی از مطالعات نشان می دهد که خودارضایی اجباری برای پورن می تواند پاسخ شما به محرک های جنسی را کاهش دهد و نعوظ را کاهش دهد. استفاده اجباری از پورن نیز با میزان بالای اضطراب و افسردگی مرتبط است که هر دو به ED کمک می کنند.

به گزارش وری ول هلث، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد خودارضایی یا حتی خودارضایی بیش از حد می‌تواند باعث اختلال نعوظ (ED) شود. با این حال، برخی از مطالعات نشان داده اند که خودارضایی مکرر برای تماشای فیلم پورن ممکن است به طور غیرمستقیم به حساسیت زدایی شما نسبت به تصاویر جنسی و صمیمیت فیزیکی منجر شود.

تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که خودارضایی بیش از حد معمول که برخی از آن به عنوان اعتیاد به خودارضایی یاد می‌شود؛ نشانه‌ای از ناراحتی عاطفی است که می‌تواند به طور غیرمستقیم نیز به ED کمک کند.

در حالی که هیچ شواهد علمی مبنی بر تأثیر خودارضایی بر آلت تناسلی یا توانایی دستیابی یا حفظ نعوظ وجود ندارد، برخی از مطالعات نشان می‌دهند که ممکن است یک ارتباط غیرمستقیم وجود داشته باشد.

خود ارضایی باعث اختلال نعوظ می‌شود؟

این افسانه که خودارضایی باعث ED می‌شود تا حدی بر این باور است که خودارضایی "بیش از حد" به آلت تناسلی آسیب وارد می‌کند و سلامت رگ‌های خونی و اعصاب را تهدید می‌کند.

در حالی که این درست است که یک آسیب تروماتیک مانند شکستگی آلت تناسلی می‌تواند باعث ED شود، شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد خودارضایی در غیاب یک آسیب واقعی به خودی خود یک علت است.

با این حال یک استثنا وجود دارد که به عنوان خودارضایی مستعد شناخته می‌شود و زمانی است که در حالی که روی شکم خود دراز کشیده اید، یا با دست یا با مالیدن آلت تناسلی خود به سطح زیرین، خودارضایی می‌کنید. تحقیقات انجام شده در سال ۱۹۹۸ این نظریه را نشان داد که این امر می‌تواند منجر به ED، از دست دادن حس و ناتوانی در ارگاسم با قرار دادن آلت تناسلی در معرض فشار و اصطکاک نامناسب شود.

این نظریه که به عنوان سندرم خودارضایی تروماتیک شناخته می‌شود، به طور گسترده توسط جامعه پزشکی به رسمیت شناخته نشده است، تا حدی به این دلیل که تنها چهار شرکت کننده در این مطالعه وارد شدند. با این حال، یک تحقیق در سال ۲۰۲۳ که شامل ۱۸۱۹ شرکت‌کننده بود، نشان داد که خودارضایی مستعد با ۵۷ درصد خطر بیشتر ED مرتبط است که نشان‌دهنده یک ارتباط احتمالی است.

با توجه به خودارضایی بیش از حد، یک بررسی در سال ۲۰۲۳ از مطالعات انجام شده در مجله بین المللی تحقیقات ناتوانی جنسی هیچ ارتباطی بین فراوانی خودارضایی و خطر ابتلا به ED پیدا نکرد.

تماشای پورن باعث اختلال نعوظ می‌شود؟

مدتهاست که گفته شده است که خودارضایی با پورن برای شما "بد" است و می‌تواند بر عملکرد جنسی تأثیر منفی بگذارد. تا به امروز، شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد پورن به خودی خود باعث ED یا هر مشکل جنسی دیگری مانند تاخیر در انزال می‌شود.

تماشای پورن می‌تواند باعث نارضایتی جنسی شود که به نوبه خود می‌تواند به ED و سایر مسائل جنسی دامن بزند.

مروری بر مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۹ در مجله پزشکی بالینی نشان می‌دهد که استفاده اجباری از پورن (اعتیاد به پورن) به تدریج میزان پاسخگویی فرد به محرک‌های جنسی را کاهش می‌دهد. با گذشت زمان، حتی تماشای فیلم‌های پورن نیز ممکن است نعوظ ایجاد نکند.

این را یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ در بلژیک نشان می‌دهد که در آن رضایت جنسی کمتر و عملکرد نعوظ کمتر در میان کاربران اجباری پورن آنلاین گزارش شده است؛ مطالعات نشان می‌دهد که این خطر همزمان با میزان تماشای پورن در سال افزایش می‌یابد.

در یک سطح عمیق تر، استفاده اجباری از پورن با افزایش خطر اضطراب و افسردگی مرتبط است که به نوبه خود می‌تواند به خطر ED کمک کند. یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ با حضور ۱۰۳۱ دانشجو نشان داد که بیش از ۲۰ درصد از کاربران پورن اجباری سطوح "شدید" تا "بسیار شدید" افسردگی، اضطراب و استرس را گزارش کردند.

چه چیزی باعث اختلال نعوظ می‌شود؟

اختلال نعوظ، ناتوانی در دستیابی یا حفظ نعوظ مناسب برای مقاربت جنسی است که هم دلایل فیزیکی و هم روانی دارد. علل اغلب با هم همپوشانی دارند و بر دیگری تاثیر می‌گذارند و آن را بدتر می‌کنند.

علل فیزیکی اختلال نعوظ

  • بالای ۵۰ سال بودن
  • دیابت
  • فشار خون بالا
  • بیماری قلبی
  • بیماری پیرونی
  • بیماری مزمن کلیوی
  • آسیب نخاعی
  • چاقی
  • سیگار کشیدن
  • مصرف الکل یا مواد مخدر
  • برخی دارو‌ها مانند دارو‌های ضد افسردگی

علل روانی اختلال نعوظ

  • افسردگی
  • استرس و اضطراب
  • مشکلات رابطه
  • استرس در خانه یا محل کار
  • گناه فرهنگی یا مذهبی
  • اضطراب عملکرد جنسی
  • عزت نفس پایین

تعیین دقیق علت ED می‌تواند پیچیده باشد، زیرا علل فیزیکی و روانی اغلب عمیقاً در هم تنیده هستند. فردی که علل فیزیکی ED دارد اغلب دچار افسردگی و اضطراب می‌شود که می‌تواند منجر به افزایش نوشیدن الکل و بدتر شدن علائم ED شود.

آیا افزایش سن بر ED تاثیر می‌گذارد؟

در حالی که سن بالاتر باعث اختلال نعوظ نمی‌شود، افراد جوان نیز به آن مبتلا می‌شوند این خطر با افزایش سن افزایش می‌یابد. تا سن ۴۰ سالگی، تقریباً ۴۰ درصد از افرادی که آلت تناسلی دارند، ED را تجربه می‌کنند که تا ۷۰ سالگی به ۷۰ درصد افزایش می‌یابد.

اثرات خودارضایی بر اختلال نعوظ

همانطور که خودارضایی باعث ED نمی‌شود، خودارضایی مکرر نیز راهبردی برای اجتناب از آن نیست.

با این گفته، خودارضایی مزایای خاصی را ارائه می‌دهد که ممکن است به طور غیرمستقیم ED ناشی از مشکلات سلامت روان را بهبود بخشد این نوعی ED است که توسط عوامل روانی ایجاد می‌شود.

خودارضایی ممکن است به طور غیر مستقیم به این موارد کمک کند:

  • کاهش استرس و اضطراب
  • از بین بردن تنش جنسی که می‌تواند اضطراب عملکرد را ترکیب کند
  • کمک به خواب بهتر (که به کاهش افسردگی کمک می‌کند)
  • بهبود عزت نفس و تصویر بدن شما

حتی اگر نتواند به طور کامل بر ED غلبه کند، خودارضایی می‌تواند به افراد کمک کند تا تمایلات جنسی خود را کشف کنند و در مورد پاسخ‌های بدن خود به روش‌هایی که به ایجاد روابط جنسی سالم کمک می‌کند، بیاموزند.

درمان اختلال نعوظ

درمان اختلال نعوظ می‌تواند بسته به علت آن متفاوت باشد و ممکن است شامل تغییرات سبک زندگی، داروها، دستگاه ها، روان درمانی و حتی جراحی باشد.

یک رویکرد ترکیبی اغلب مورد نیاز است و ممکن است شامل موارد زیر باشد:

اصلاح سبک زندگی: این تغییرات شامل تغییر در رژیم غذایی، ورزش معمول، کاهش وزن، ترک سیگار، بهبود عادات خواب، مدیریت استرس و کاهش مصرف الکل می‌شود.

دارو‌های تجویزی: این دارو‌ها شامل دارو‌های خوراکی مانند ویاگرا (سیلدنافیل) و سیالیس (تادالافیل)، دارو‌های تزریقی مانند تریمیکس (آلپروستادیل/پاپاورین/فنتولامین) و شیاف‌های مجرای ادراری مانند میوز (آلپروستادیل) می‌شود.

دستگاه‌ها: نعوظ ممکن است با یک دستگاه نعوظ خلاء (همچنین به عنوان پمپ آلت تناسلی) و یک حلقه انقباض (همچنین به عنوان حلقه خروس شناخته می‌شود) به دست آید و ادامه یابد.

روان درمانی: این روش درمانی ممکن است شامل درمان شناختی رفتاری (CBT) برای تغییر الگو‌های فکری منفی، آموزش مثبت جنسی برای غلبه بر احساس گناه و شرم فرهنگی، و تمرکز حساس برای افزایش آگاهی در مورد لمس و صمیمیت فیزیکی باشد.

جراحی: این روش درمانی ممکن است شامل جراحی کاشت آلت تناسلی باشد تا به نعوظ مکانیکی کمک کند.

آیا به مشاوره نیاز دارم؟

حتی اگر علت ED شما کاملاً فیزیکی باشد، ممکن است مشاوره برای کمک به شما برای مقابله بهتر با احساسات، افزایش ارتباط بین شما و شریک زندگی‌تان و یافتن راه‌هایی برای داشتن یک زندگی جنسی رضایت‌بخش با وجود چالش‌ها توصیه شود.

خلاصه

این یک افسانه است که خودارضایی - حتی خودارضایی مکرر - باعث اختلال نعوظ (ED) می‌شود. با این حال، برخی از مطالعات نشان می‌دهد که خودارضایی اجباری برای پورن می‌تواند پاسخ شما به محرک‌های جنسی را کاهش دهد و نعوظ را کاهش دهد. استفاده اجباری از پورن نیز با میزان بالای اضطراب و افسردگی مرتبط است که هر دو به ED کمک می‌کنند.
در حالی که این یک افسانه است که خودارضایی می‌تواند به جلوگیری از ED کمک کند، خودارضایی می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب‌هایی که به مشکلات نعوظ کمک می‌کند کمک کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

همه چیز درباره پوکی استخوان