اسپانیا تاریخ ساز شد/ اقدام مهمی که جهان را غافلگیر کرد


اسپانیا تاریخ ساز شد/ اقدام مهمی که جهان را غافلگیر کرد

اقتصادنیوز: اسپانیا قصد دارد در ۲۱ ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا، «جوزپ بورل» هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا شب گذشته گفت که اسپانیا، ایرلند و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا قصد دارند در ۲۱ ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه عرب 48 نوشت:‌ «بورل در پاسخ به سوالی در ایستگاه رادیویی محلی اسپانیا RNE که آیا 21 می تاریخی است که اسپانیا، ایرلند و سایر کشورهای اتحادیه اروپا کشور فلسطین را به رسمیت می شناسند، بورل با اشاره به اسلوونی نیز پاسخ مثبت داد».

وی افزود که این یک عمل نمادین با ماهیت سیاسی است و بیش از اینکه به نفع یک دولت باشد، اراده یک ملت را نشان خواهد داد وی همچنین خاطرنشان کرد که که بلژیک و سایر کشورها احتمالاً از آن پیروی خواهند کرد.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در ماه مارس گفت که اسپانیا و ایرلند، همراه با اسلوونی و مالت، توافق کردند که اولین گام‌ها را برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین در کنار اسرائیل بردارند و تاکید کرد که راه حل دو دولتی برای صلح پایدار ضروری است.

پیش از این، «خوزه مانوئل آلبارز»، وزیر امور خارجه اسپانیا گفته بود که تصمیم دارد فلسطین را به رسمیت بشناسد اما او به تاریخ مشخصی اشاره نکرده است.

این در حالی است که درخواست‌های بین‌المللی برای آتش‌بس و پایان دائمی درگیری فلسطین و اسرائیل با افزایش تعداد شهدای فلسطینی در جنگ اسرائیل علیه غزه افزایش یافته است.

امروز مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرار است از پیش نویس قطعنامه برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل با به رسمیت شناختن واجد شرایط پیوستن به این سازمان و بازگرداندن این درخواست به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای «بررسی مجدد موضوع» حمایت کند.

شرکت پخش ملی ایرلند (RTE) دیروز اعلام کرد که اسپانیا، ایرلند، اسلوونی و مالت در انتظار رای‌گیری در سازمان ملل بوده و در حال بررسی به رسمیت شناختن مشترک در 21 می هستند.

«رابرت گلوب»، نخست وزیر اسلوونی، اوایل این هفته گفت که کشورش تا اواسط ژوئن کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کاندوم زنانه؛ انواع، مزایا، معایب و روش استفاده