گیلرمو دل تورو قصد دارد به مدت یک سال از دنیای کارگردانی کناره‌گیری کند


گیلرمو دل تورو قصد دارد به مدت یک سال از دنیای کارگردانی کناره‌گیری کند

«گیلرمو دل تورو» (Guillermo del Toro) کارگردان معروف فیلم‌های فانتزی/درام به‌تازگی اعلام کرده است که قصد دارد به مدت یک سال از دنیای کارگردانی کناره‌گیری کند. فیلم جدید گیلرمو دل تورو یعنی The Shape of Water که برنده جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز هم شده، به گفته منتقدین شانس بالایی برای موفقیت...

«گیلرمو دل تورو» (Guillermo del Toro) کارگردان معروف فیلم‌های فانتزی/درام به‌تازگی اعلام کرده است که قصد دارد به مدت یک سال از دنیای کارگردانی کناره‌گیری کند.

فیلم جدید گیلرمو دل تورو یعنی The Shape of Water که برنده جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز هم شده، به گفته منتقدین شانس بالایی برای موفقیت در فصل جوایز امسال دارد. این فیلم تاکنون نقدهای بسیار مثبتی را دریافت کرده است و برخی منتقدین حتی معتقدند که بعد از «هزارتوی پن» (Pan’s Labyrinth) که بدون شک یکی از شاهکارهای تاریخ سینما است، The Shape of Water بهترین ساخته گیلرمو دل تورو به شمار می‌رود. در این فیلم «سالی هاوکینز» (Sally Hawkins) نقش فردی را دارد که در یک ساختمان سری دولتی کار می‌کند. ساختمانی که در آن موجود دریایی ناشناخته‌ای زندانی شده است و او رابطه‌ای خاص با این موجود تنها برقرار می‌کند.

اما به‌نظر می‌رسد کارگردانی این فیلم آنقدر برای گیلرمو دل تورو طاقت‌فرسا بوده که وی قصد دارد یک سال از دنیای کارگردانی کناره‌گیری کند تا به استراحت بپردازد. امروز در کشور مکزیک میزگردی تشکیل شده بود که گیلرمو دل تورو هم در آن حضور داشت. در ادامه بخشی از صحبت‌های او در این میزگرد را می‌خوانید:

من قصد دارم یک سال از دنیای کارگردانی کناره‌گیری کنم. قرار بود بعد از The Shape of Water، فیلم Fantastic Voyage را بسازم ولی در حال حاضر واقعا به استراحت نیاز دارم

Fantastic Voyage قرار است بازسازی‌ای از فیلمی اکشن که با همین نام در دهه 60 میلادی اکران شده بود، باشد ولی حالا با توجه به صحبت‌های گیلرمو دل تورو به‌نظر می‌رسد که این فیلم باز هم قرار است با تاخیر مواجه شود. بار قبلی‌ای که این فیلم با تاخیر مواجه شد بخاطر خود گیلرمو دل تورو بود چراکه آن موقع قصد داشت بر روی همین فیلمی که الآن ساخته یعنی The Shape of Water کار کند و قرار بود بعد از تمام شدن این فیلم و در سال 2018 کار بر روی Fantastic Voyage را آغاز کند. اگر گیلرمو دل تورو واقعا بر روی تصمیمش مبنی بر کناره‌گیری یک ساله از دنیای کارگردانی مصمم باشد، Fantastic Voyage یا باید یک سال دیگر را هم در برزخ بماند و یا اینکه مسیر خودش را با کارگردانی دیگر ادامه دهد. این فیلم که به تهیه کنندگی «جیمز کامرون» (James Cameron) قرار است ساخته شود، تا همین الآن هم 3 بار کارگردان عوض کرده است. قبل از گیلرمو دل تورو، از کارگردانانی همچون «رولند امریچ» (Roland Emmerich)، «پل گرینگرس» (Roland Emmerich) و «شاون لوی» (Shawn Levy) هم در مقاطعی به عنوان کارگردان احتمالی این فیلم نام برده می‌شد.

گیلرمو دل تورو قصد دارد به مدت یک سال از دنیای کارگردانی کناره‌گیری کند

هرچند ممکن است گیلرمو دل تورو تا یک سال بر صندلی کارگردانی ننشیند ولی باز هم سرش با پروژه‌های مختلف حسابی شلوغ خواهد بود. به گفته خود گیلرمو دل تورو، یکی از پروژه‌هایی که احتمالا در آن حضور پیدا می‌کند، فیلمی با کارگردانی «پاتریشیا ریجن» (Patricia Riggen) است. این کارگردان مکزیکی پیش از این فیلم The 33 را کارگردانی کرده است که با همین فیلم هم توانسته بود چندین جایزه معتبر بدست بیاورد. وی قرار است کارگردانی چند قسمت از سریال جدید Amazon یعنی Tom Clancy’s Jack Ryan را هم برعهده داشته باشد. اما پروژه دیگری که گیلرمو دل تورو در دست دارد، سریال انیمیشنی Trollhunters است که احتمالا در سال آینده با فصل دومش دوباره به نتفلیکس برمی‌گردد.

اما خبر هیجان‌انگیز برای طرفداران گیلرمو دل تورو این است که شاید او در این مدت بالاخره فیلمنامه فیلم Silver را به اتمام برساند. این فیلم که مدت‌هاست گیلرمو دل تورو قولش را به طرفداران داده، داستان عجیبی دارد. فیلم درباره کشتی‌گیر مکزیکی‌ای است که متوجه می‌شود تمام سیاست‌مداران خون‌آشام هستند و در نتیجه تصمیم می‌گیرد همه آن‌ها را نابود کند! اما حتی اگر در این مدت فیلمنامه این فیلم را هم به اتمام نرساند، می‌توانیم امیدوار باشیم که شاید باز هم ایده‌ای ناب به ذهن خلاقش برسد و دوباره شاهکاری مانند هزارتوی پن بسازد. اما متاسفانه تنها اتفاقی که در این مدت قطعا رخ نمی‌دهد، کار کردن او بر روی فیلمی دیگر از سری فیلم‌های «پسر جهنمی» (Hellboy) است. چراکه قرار است مجموعه پسر جهنمی توسط «نیل مارشال» (Neil Marshall) بازسازی شود و قرار نیست گیلرمو دل تورو نقشی در آن برعهده داشته باشد.

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
گیلرمو دل تورو قصد دارد به مدت یک سال از دنیای کارگردانی کناره‌گیری کند

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تلاش سونی برای ثبت اخترع تکنیک ساخت انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse