برندگان جایزه Google Play Indie Games مشخص شدند


برندگان جایزه Google Play Indie Games مشخص شدند

شرکت گوگل به تازگی برندگان جایزه Google Play Indie Games را در جریان برگزاری همایشی دوستانه و جمع و جور اعلام کرد. به این ترتیب علاقه مندان به بازی‌های موبایل در پلتفرم اندروید توانستند با بهترین بازی‌های مستقل این پلتفرم از دید داوران جایزه Google Play Indie Games آشنا شوند. اگر مایل به دانستن نام […] نوشته برندگان جایزه Google Play...

رضا حسینی ۵:۰۸ 7
برندگان جایزه Google Play Indie Games مشخص شدندبرندگان جایزه Google Play Indie Games مشخص شدند
0
برندگان جایزه Google Play Indie Games مشخص شدند

شرکت گوگل به تازگی برندگان جایزه Google Play Indie Games را در جریان برگزاری همایشی دوستانه و جمع و جور اعلام کرد. به این ترتیب علاقه مندان به بازی‌های موبایل در پلتفرم اندروید توانستند با بهترین بازی‌های مستقل این پلتفرم از دید داوران جایزه Google Play Indie Games آشنا شوند. اگر مایل به دانستن نام برندگان نهایی جایزه‌ی اختصاصی گوگل در بخش بازی‌های مستقل بازار گوگل پلی هستید، می‌توانید با مجله قرمز در ادامه‌ی این مطلب همراه باشید.

ظرف روزهای اخیر مرحله‌ی نهایی از دومین دوره‌ی جایزه Google Play Indie Games برگزار شد و طی آن داوران تعیین شده توسط گوگل از میان ۲۰ بازی راه یافته به این مرحله اقدام به انتخاب سه بازی برتر نمودند. عناوینی که همگی توسط تیم‌های بازی‌سازی کوچک و مستقل ساخته شده‌ و بدون حمایت ناشران بزرگ برای پلتفرم اندروید عرضه شده‌اند.

سه بازی برتر جایزه Google Play Indie Games

برخلاف سال گذشته که تمام آثار برگزیده شده در بخش نهایی جایزه Google Play Indie Games عناوین حاضر در سبک معمایی بودند، امسال تنوع بیشتری را در برندگان نهایی این جایزه شاهد بودیم. به گونه‌ای که علاوه بر بازی Tiny Bubbles که کم و بیش اثری در سبک معمایی محسوب می‌شود، دو بازی دیگر منتخب بخش نهایی یعنی Flipping Legend و Slayaway Camp از گیم‌پلی کاملا متفاوتی بهره می‌بردند (هرچند که در بازی Slayaway Camp هم حضور قدرتمند ویژگی‌های عناوین معمایی قابل مشاهده بود). حال بد نیست نگاهی جداگانه و مختصر به هر کدام از این سه بازی مستقل داشته باشیم.

برندگان جایزه Google Play Indie Games مشخص شدندبرندگان جایزه Google Play Indie Games مشخص شدند

برندگان جایزه Google Play Indie Games: بازی Tiny Bubbles

بازی Tiny Bubbles که علاوه بر پلتفرم اندروید برای بازار iOS و استیم نیز عرضه شده است، اثری در سبک و سیاق جور کردن سه و چهارگانه‌ی اجسام هم‌رنگ محسوب می‌شود و به لحاظ هسته‌ی اصلی گیم‌پلی به بازی مشهور کندی کراش شباهت دارد. در این بازی شما باید موجودات دریایی مختلفی که درون حباب‌های ریز و درشت به دام افتاده‌اند را توسط کنار هم قرار دادن حباب‌های هم رنگ نجات دهید و در عین حال با فیزیک متفاوت طراحی شده برای این بازی نیز سر و کله بزنید. جالب است که بدانیم بازی Tiny Bubbles توسط تیم دو نفره‌ی استوارت و پائولت دنمن (که زن و شوهر هستند) ساخته شده است.

برندگان جایزه Google Play Indie Games مشخص شدندبرندگان جایزه Google Play Indie Games مشخص شدند

برندگان جایزه Google Play Indie Games: بازی Flipping Legend

بازی Flipping Legend به عنوان یکی دیگر از سه برنده‌ی نهایی جایزه Google Play Indie Games اثری در سبک اکشن ماجرایی محسوب می‌شود که از لحاظ گرافیک و سر و شکل ظاهری شباهت‌های فراوانی به بازی شناخته شده‌ی ماینکرفت دارد. در بازی Flipping Legend شما می‌توانید در قالب یکی از هشت قهرمان اصلی این اثر، که به تدریج قابل آزادسازی خواهند بود، به گشت و گذار در دنیای بازی پرداخته و با دشمنان خود مقابله کنید. در واقع تیم توسعه‌ی این بازی مستقل به خوبی توانسته است برخی از الگوهای آشنای سبک ماجرایی و حتی تعدادی از ویژگی‌های سبک نقش آفرینی را در قالبی متفاوت به گیمرهای پلتفرم موبایل عرضه کند.

برندگان جایزه Google Play Indie Games مشخص شدندبرندگان جایزه Google Play Indie Games مشخص شدند

برندگان جایزه Google Play Indie Games: بازی Slayaway Camp

بازی Slayaway Camp توسط اعضای استودیو Blue Wizard Digital ساخته شده است. استودیوی مستقلی که توسط یکی از بنیان‌گذاران استودیو PopCap Games (سازندگان مجموعه بازی‌های Plants Vs Zombies) یعنی جیسون کاپالکا بناین نهاده شده است. پس از تصاحب کامل استودیو PopCap Games توسط شرکت Electronic Arts و تغییر سبک تولید مجموعه بازی‌های Plants Vs Zombies کاپالکا از این استودیو جدا شد و سعی کرد با تاسیس استودیوی جدید خود بار دیگر فعالیت در حوزه‌ی طرحی و تولید عناوین مستقل پلتفرم‌های همراه را تجربه کند.

در همین راستا شاهد ساخته شدن بازی Slayaway Camp توسط او و همکارانش هستیم. اثری با ساختار گرافیکی جالب و شخصیت‌های مکعبی شکل که به لحاظ محتوا و خط داستانی قرار است یادآور فیلم‌های ترسناک دهه‌ی هشتاد میلادی از جمله فیلم سینمایی جمعه سیزدهم باشد. در واقع این بازی با تلفیق عناصر سبک معمایی و ویژگی‌های محتوایی خاصی که به آن اشاره شد، توانست یکی از بهترین آثار حاضر در بخش نهایی جایزه Google Play Indie Games لقب گیرد و در نهایت به عنوان یکی از سه بازی برتر این همایش انتخاب شود.

اهمیت جایزه Google Play Indie Games

سیستم عامل اندروید در حال حاضر به عنوان پرکاربردترین پلتفرم موبایل در جهان شناخته می‌شود و وجود کاربران فراوان در این پلتفرم موجب شده است که بازار تولید بازی‌های موبایل روز به روز گسترش بیشتری یابد و به بازاری بسیار پرسود و پرمخاطب تبدیل شود. به گونه‌ای که برخی از تحلیل‌گران این بازار نسبتا نوظهور معتقدند که بازار بازی‌های موبایل در سال ۲۰۲۰ میلادی از گردش مالی هنگفتی برابر با ۶۵ میلیارد دلار برخوردار خواهد گردید.

مسلما چنین آمار و ارقام قابل توجهی پای شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی را به میدان باز می‌کند و با وسوسه کردن آن‌ها نسبت به کسب سود بیشتر، موجب افزایش فعالیت‌های بازی‌سازی آنان در پلتفرم‌هایی نظیر اندروید می‌گردد. با توجه به برخورداری این شرکت‌ها از توان مالی و بودجه‌ی تبلیغاتی بالا، در عمل شانس چندانی برای عرض اندام شرکت‌های مستقل بازی‌سازی باقی نمی‌ماند. بازی‌سازانی که حتی از وجود برخی امکاناتی که برای سایر بازی‌سازان مستقل روی پلتفرم‌هایی نظیر PC و کنسول‌های خانگی در زمینه‌ی معرفی خود به دیگران مهیا است نیز بی‌نصیب هستند. امکاناتی نظیر قابلیت استریم بازی‌های مستقل توسط هواداران این قبیل بازی‌ها که گاه می‌تواند نام یک بازی ناشناخته را خیلی زود بر سر زبان‌ها بیاندازد.

به عنوان مثال استریم‌های مکرر علاقه مندان بازی جدید پلیر آنون بتلگراند از گیم‌پلی این بازی در شبکه‌های پرمخاطبی نظیر توییچ، خیلی زود از این بازی مستقل و کم نان و نشان اثری کاملا شناخته شده و مشهور ساخت. اثری که هم‌اکنون بسیاری از بازی‌های بزرگ، پرمخاطب و مشهور را پشت سر نهاده و آنان را وادار به تقلید از خود نموده است. اما چنین امکانی برای بازی‌های مستقل موبایل وجود ندارد و کمتر گیمری به سراغ استریم بازی‌های موبایل، به خصوص آثار کم نان و نشان، می‌رود. از همین رو وجود جایزه Google Play Indie Games می‌تواند فرصت مناسبی برای عرض اندام بازی‌سازان مستقل پلتفرم اندروید و معرفی آثار آن‌ها به بازی‌دوستان باشد.

هرچند که جایزه Google Play Indie Games هنوز در ابتدای راه قرار دارد، اما با گسترش میزان نفوذ و اعتبار خود در میان فعالان صنعت بازی‌سازی در طول سال‌های آینده، می‌تواند نقش مهم‌تر و تاثیرگذارتری در معرفی استعدادهای ناشناخته‌ی این صنعت و پررنگ جلوه دادن فعالیت‌های آن‌ها ایفا کند. در پایان مطلب پیش رو می‌توانید لیست کامل آثار راه یافته به بخش نهایی جایزه Google Play Indie Games امسال را همراه با نام سازندگان آن‌ها مشاهده نمایید. آثاری که در صورت تمایل می‌توانید با یافتن آن‌ها در گوگل پلی، به تجربه‌ی آن‌ها در ابزارهای هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید بپردازید.

لیست کامل هر ۲۰ بازی راه یافته به بخش نهایی جایزه Google Play Indie Games

o 7 Pin Pool (SPG Inc)o Age of Rivals (Roboto Games)o Beast Brawlers: PvP Arena (V2 Games Inc.)o Brave Hand (Heart Shaped Games)o Covens (Raincrow Studios, LLC)o Crashy Cars (Pixelbizarre)o Dokudo (Sense of Wonder)o Flipping Legend (Hiding Spot)o Gladiator Rising (Happii Gamer Studio)o Jigsaw Story (Happy Square Studio Inc.)o Loteria Latin Bingo (Gorilla Bean Games)o Maruta Escape (Busan Sanai Games)o NoStranger (Black Vein Productions)o Slayaway Camp (Blue Wizard Digital)o Space Tunnel (Spacewave Studios)o Splitter Critters (RAC7)o Star Vikings Forever (Akupara Games)o Storm Wars (Zom.bio)o Tiny Bubbles (Pine Street Codeworks)o Topsoil (Nico Prins)o

منبع: اندروید کامیونیتی (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش بازی مجله قرمز یاری کنید.

برچسب ها: بازی سازان مستقلبازی سازی مستقلبازی مستقلبازی مستقل اندرویدبازی های مستقلبازی های گوگل پلیجایزه Google Play Indie Gamesجشنواره بازی مستقل
بعد

ترتیب صحیح استفاده از انواع محصولات زیبایی و آرایشی چیست؟

قبل

از بی‌توجهی بیل گیتس به گوشی آیفون تا ممنوعیت استفاده از WhatsApp در چین

ورود به سایت دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

Subscribe
اعلام کردن به
new follow-up commentsپاسخ های جدید به دیدگاه من


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی و دانلود بازی ایرانی پاپالند: فرار کله ها