بازیگرانی که برای ایفای نقش‌‌هایشان متحمل سختی‌های فراوانی شدند


بازیگرانی که برای ایفای نقش‌‌هایشان متحمل سختی‌های فراوانی شدند

در این مطلب نگاهی داریم به تعدادی از بازیگرانی که برای ایفای نقش‌ متحمل سختی‌های فراوانی شدند و تغییرات سخت و طاقت فرسایی در خود و یا روند زندگی خود به وجود آوردند.  در بین بازیگران کسانی هستند که برای رسیدن نتیجه ایده‌آل خود و ایفای نقش متحمل سختی فراوان شدند و ما آن‌ها و داستان‌شان را...

در این مطلب نگاهی داریم به تعدادی از بازیگرانی که برای ایفای نقش‌ متحمل سختی‌های فراوانی شدند و تغییرات سخت و طاقت فرسایی در خود و یا روند زندگی خود به وجود آوردند.

در بین بازیگران کسانی هستند که برای رسیدن نتیجه ایده‌آل خود و ایفای نقش متحمل سختی فراوان شدند و ما آن‌ها و داستان‌شان را می‌شناسیم، اشخاصی مثل «چارلیز ترون» (Charlize Theron) برای فیلم «هیولا» (Monster)، «کریستین بیل» (Christian Bale) که بارها و بارها با تغییر وزن‌های شدید طرفدارانش را شگفت‌زده کرده‌است و البته «هیث لجر» (Heath Ledger) کسی که با ایفای نقش جوکر در ذهن طرفداران سینما باقی می‌ماند از جمله کسانی هستند که درباره تغییرهایی که برای یک نقش انجام داده‌اند بسیار صحبت شده‌است. در این نوشته نگاهی به کسانی داریم که شاید کمتر دیده شده‌ باشند.

10. مت دیمون (Matt Damon) – شجاعت زیر آتش

بازیگرانی که برای ایفای نقش‌‌هایشان متحمل سختی‌های فراوانی شدند

دیمون طی یک رژیم غذایی و برنامه ورزشی که خود را مامور به انجام آن کرده‌ بود، ۴۰ پوند وزن کم کرد! این مسئله آنقدر به بدن او فشار آورد که کارش به بیمارستان کشید و باید برای ماه‌ها پس از اتمام فیلم‌برداری فیلم Courage Under Fire تحت نظر می‌ماند.

دلیل دیمون برای به خطر انداختن سلامتیش نزدیک شدن به شخصیتش در فیلم بود اما پس از گذراندن این دوران او از روشی که برای ایفای این نقش انتخاب کرد پشیمان شد. خطر از بیخ گوشش گذشت چرا که ممکن بود با این کار سرخود دچار مشکلات حاد و جبران ناپذیر قلبی شود.

9. شایا لابوف (Shia LaBeouf) – خشم

بازیگرانی که برای ایفای نقش‌‌هایشان متحمل سختی‌های فراوانی شدند

بلافاصله پس از اینکه متوجه شد نقش را به دست آورده است، لابوف به گارد ملی ایالات متحده پیوست و یک خال کوبی گرفت او یک ماه از زندگیش را در یک زیرزمین گذراند و پس از آن برای کندن دندان خود رفت و چهار ماه طی فیلم‌برداری از حمام خودداری کرد.

لباف احساس تعهد عمیقی نسبت به فیلم داشت. او گفت:«خشم گوشتی‌ترین چیزی است که تا به حال مجبور به جویدنش شدم. دیوید آیر (کارگردان فیلم) به ما گفت که نیاز دارد همه چیزمان را در اختیارش بگذاریم. اما قضیه اینکه حمام نمی‌رفت چیست؟ خود لباف می‌گوید: «من با برخی از خدمه‌های تانک ملاقات کردم که به من گفتند این قضیه یک چیز طبیعی تو این حرفه است.»

8. لئوناردو دیکاپریو (Leonardo DiCaprio) – بازگشته

بازیگرانی که برای ایفای نقش‌‌هایشان متحمل سختی‌های فراوانی شدند

این بازیگر برای به تصویر کشیدن نقش هیو گلس در فیلم The Revenant زحمات فراوانی کشید تا مرز بین خود و گلس را به حداقل برساند. او برای انجام این کار تظاهر کرد که در لای استخوان‌های یک اسب خوابیده است، گوشت خام بوفالو را خورد و در طول ۹ ماه فیلم‌برداری در هوایی فوق‌العاده سرد خودش را بارها و بارها به درون آب یخی رودخانه‌ها پرتاب کرد.

پس از بازی در نقش هیو گلس و گذراندن این سختی‌ها از جمله جنگیدن با یک خرس(!) دیکاپریو بالاخره موفق به دریافت جایزه اسکار شد.

7. رونی مارا (Rooney Mara) – دختری با تتوی اژدها

بازیگرانی که برای ایفای نقش‌‌هایشان متحمل سختی‌های فراوانی شدند

مارا کارش را در این فیلم حسابی جدی گرفته بود به این امید که بتواند انتظارات طرفداران از این قهرمان زن؛ یعنی لیزبث سلندر را برآورده کند. صورت و بدنش را پیرس کرد (۱۲ پیرس درکل)، ابروهایش را سفید کرد، موهایش را زد و وزن کم کرد. ‌مارا همچین هنرهای رزمی آموخت. یاد گرفت چطور اسکیت کند، موتورسیکلت براند و یک لهجه سوئدی پیدا کند. این بازیگر حتی به تنهایی اطراف استکهلم سرگردان شد تا احساس انزوای لیزبث را درک کند.

این کاراکتر برای دیوید فینچر بسیار منحصر به فرد بود. او میخواست بازیگری را به کار بگیرد که بتواند از هر جهت خود لیزبث باشد. مارا مناسب بود. وی در مصاحبه‌ای با هالیوود ریپورتر گفت:«در طول ساخت فیلم دیوید امن نگه داشتن مرا ماموریت خودش کرده بود. نیاز نبود به چیزی جز کاراکتر فکر کنم.»

6. آدرین برودی (Adrien Brody) – پیانیست

بازیگرانی که برای ایفای نقش‌‌هایشان متحمل سختی‌های فراوانی شدند

برودی پس از اینکه متوجه شد برای ایفای نقش اشپیلمن در فیلم پیانیست (Pianist) به کارگردانی رومن پولانسکی (Roman Polanski) انتخاب شده‌است همه چیز زندگی‌اش از جمله دوست دخترش را رها کرد و تنها با دو کیف به اروپا، جایی که اثرات جنگ جهانی را هنوز بر تن دارد، سفر کرد. او همه دارایی‌هایش را رها کرد تا بتواند ناراحتی و رنجی که اشپیلمن با آن زندگی کرد را بفهمد.

برودی با یک رژیم سخت توانست در شش هفته ۳۰ پوند وزن کم کند. او در این باره می‌گوید که تا به حال غم و اندوه را تجربه کرده بود اما هیچوقت معنای حقیقی گرسنگی را نفهمیده بوو. وی همچنین برای آمادگی ایفای نقش اشپیلمن نواختن پیانو را یاد گرفت.
برودی توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای این فیلم بدست بیاورد.

5. ناتالی پورتمن (Natalie Portman) – قوی سیاه

بازیگرانی که برای ایفای نقش‌‌هایشان متحمل سختی‌های فراوانی شدند

پورتمن برای ایفای نقش یک بالرین در فیلم تحسین شده‌ی قوی سیاه (Black Swan) به کارگردانی دارن آرنوفسکی، یک سال پیش از آغاز شروع فیلمبرداری، هشت ساعت در شش روز از هفته را همراه با مری هلن باورز که مربی باله است به تمرین باله مشغول بود. پورتمن در کنار باله در کلاس‌های رقص و شنا نیز شرکت می‌کرد.

زحمات پورتمن برای این نقش و اصرار وی بر اینکه خودش صحنه‌های رقص شخصیت بالرین داستان را انجام دهد بی‌نتیجه نبود و او توانست جایزه اسکار را برای ایفای نقش نینا سایرز در قوی سیاه بدست بیاورد. به نظر پورتمن برای حقیقی نشان دادن شخصیت نینا او باید خودش رقص باله را انجام میداد و موفق به این کار شد.

4. جیمی فاکس (Jamie Fox) – ری

بازیگرانی که برای ایفای نقش‌‌هایشان متحمل سختی‌های فراوانی شدند

برای بازی در نقش «ری چارلز» (Ray Charles) هنرمند نابینا افسانه‌ای آمریکایی، فاکس قبول کرد پلک مصنوعی به چشمانش بچسباند تا بتواند به خوبی حس و حال و رفتار چارلز را به تصویر بکشد. این مسئله به هیچ وجه آسان نبود و فاکس در فته‌های آغازین فیلمبرداری دچار جمله‌های عصبی می‌شد وقتی اعضای گروه فراموش می‌کردند او واقعا نمی‌تواند ببیند و وی را سر صحنه رها می‌کردند.

فاکس نیز موفق کسب جایزه اسکار برای ایفای این نقش شد. او نواختن پیانو را یاد گرفت و تمام قطعه‌های پیانو در فیلم توسط خود فاکس نواخته شده است. فاکس با روزه‌ای شدید در یک هفته ۳۰ پوند کم کرد.

3. ویگو مورتنسن (Viggo Mortensen) – قول‌های شرقی

بازیگرانی که برای ایفای نقش‌‌هایشان متحمل سختی‌های فراوانی شدند

تصور فیلم Eastern Promises بدون بازی بی‌نظیر مورتنسن امکان پذیر نیست. حتی اگر همچین چیزی امکان داشت، مطمئنا فیلم به این اندازه تحسین نمی‌شد‌. از سختی‌هایی که مورتنسن برای نقش نیکلای کشید می‌توان تنها به صحنه فوق‌العاده خطرناک مبارزه خشن در حمام اشاره کرد. (از توضیح بیشتر راجع به آن معذوریم.) مطمئنا کمتر بازیگری حاضر به انجام همچین صحنه‌هایی می‌شود.

مورتنسن برای آمادگی برای ایفای نقش نیکلای به روسیه رفت و با بسیاری از تبهکاران روسی آشنا شد تا بفهمد باید شخصیتش را حول چه محوری شکل بدهد. وی برای این نقش ۴۳ طرح مختلف را بر روی بدنش خالکوبی کرد.

2. جیم کری (Jim Carrey) – مرد روی ماه

بازیگرانی که برای ایفای نقش‌‌هایشان متحمل سختی‌های فراوانی شدند

کری که همه او را با کارهای کمدی‌اش می‌شناسند با فیلم The Truman Show همگان را شگفت زده کرد، اما این فیلم Man on the Moon بود که کری خود را در آن غرق کرد.

جیم کری مامور ایفای نقش اندی کاوفمن، کمدین آمریکایی بود و به معنای واقعی خود را در نقش فرو برد به طوری که پس از اتمام فیلمبرداری از یک صحنه او در نقش باقی می‌ماند. رفتار و احساسات او متعلق به کاوفمن بود و تفاوتی با او نداشت. او برای ایفای این نقش از دوستان و آشنایان خود فاصله می‌گرفت و در نقش کاوفمن نه تنها بازی، بلکه زندگی می‌کرد.

1. دنیل دی لوئیس (Daniel Day-Lewis) – پای چپ من

بازیگرانی که برای ایفای نقش‌‌هایشان متحمل سختی‌های فراوانی شدند

در فیلم My Left Food، دی لوئیس در طول فیلمبرداری فیلم حاضر نبود از روی ویلچری که شخصیتش در فیلم به آن وابسته بود بلند شود و حتی از دست دست‌اندرکاران فیلم به او غذا داده می‌شد چون خودش حاضر نمی‌شد از دستانش استفاده کند تا درست متوجه ناتوانی و معلولیت شخصیتش شود.

دی لوئیس برای آمادگی بیشتر برای این نقش، قبل از فیلمبرداری به آسایشگاه معلولین رفت. این فیلم اولین اسکار بهترین نقش اول مرد را برای وی به ارمغان آورد. او در مصاحبه‌ای راجع به این نقش گفت: من همیشه به این زندگی‌هایی که هرگز تجربه نکردم جذب شده‌ام و عاشق لذت ناب انجام کار اصلی هستم، هرچقدر هم آن کار راحت نباشد مهم نیست.

دی لوئیس تقریبا در تمام نقش‌هایش تا جایی که می‌تواند به جوهر وجودی آن شخصیت نزدیک می‌شود و به نحو احسنت آن را ایفا می‌کند. شاید به دلیل همین نزدیکی بی حد و مرز به نقش‌هایش در فیلم‌ها است که تصمیم گرفته‌است از سینما خداحافظی کند و دیگر توانایی تحمل این حد از فشار را ندارد. بی‌شک همین مسئله او را به یکی از مهم‌ترین بازیگرانی که برای ایفای نقش‌ متحمل سختی فراوان شدند تبدیل می‌کند.

بازیگرانی که برای ایفای نقش‌‌هایشان متحمل سختی‌های فراوانی شدند

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
بازیگرانی که برای ایفای نقش‌‌هایشان متحمل سختی‌های فراوانی شدند

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تماشا کنید: 20 دقیقه نمایش هیجان انگیز از بازی Anthem