برتری قاطع میرهاشم حسینی/سعید رجبی مسافر جاکارتا شد


برتری قاطع میرهاشم حسینی/سعید رجبی مسافر جاکارتا شد

مرحله نهایی رقابتهای انتخابی تیم ملی تکواندو برای حضور در بازیهای آسیایی با برتری نایب قهرمان سال 2017 جهان آغاز شد.


به گزارش خبرنگار مهر، این رقابتها امروز صبح در غیاب سید محمدپولادگر رئیس فدراسیون که در یزد و محل برگزاری مسابقات خردسالان قهرمانی کشور حضور دارد، با قضاوت رضایی، نصیرنژاد، اخلاقی، صفایی نظارت مستقیم حافظ مهدوی رئیس کمیته داوران در سالن خانه تکواندو برگزار شد.

فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی تکواندو به همراه بسحاق و فلاحی راد مسابقات را به دقت زیر نظر داشتند. ضمن اینکه مهدی بی باک مشاور رئیس فدراسیون در امور تیم های ملی نیز در سالن مسابقات حضور دارد.

در حالی که با نظر فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی حضور فرزان عاشورزاده در وزن ۵۸- کیلوگرم و امیرمحمد بخشی در وزن ۶۸- کیلوگرم در بازیهای آسیایی قطعی شده بود، این مسابقات برای انتخاب سه تکواندوکار دیگر برگزار شد.

در وزن ۶۳- کیلوگرم میرهاشم حسینی که مدال نقره سال ۲۰۱۷ حهان را در وزن سوم کسب کرده بود، بعد از از آنکه به وزن چهارم رفت و در مسابقات انتخابی حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را از دست داد، یک بار دیگر تصمیم گرفت به وزن آمده شانس خود را برای حضور در بازیهای آسیایی آزمایش کند.

دیدار وی با سروش احمدی دارنده مدال نقره سال ۲۰۱۸ آسیا یکی از جذابترین مسابقات تکواندو در طول ماه های اخیر بود که در نهایت این میرهاشم بود که در یک مبارزه تماشایی ۲۳ بر ۶ پیروز شد و جواز حضور در بازیهای آسیایی را دریافت کرد.

سعید رجبی و سجاد مردانی هم برای تعیین نماینده وزن ۸۰+ کیلوگرم به مصاف هم رفتند که تلاش دو سنگین وزن تکواندو ایران در نهایت با برتری ۱۶ بر ۱۱ رجبی به پایان رسید تا این تکواندوکار نیز بعد از برنزی که ماه گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا کسب کرد، بلیط فر به جاکارتا را نیز برای حضور رزرو کند.

تنها ابهام باقی مانده در ترکیب تیم اعزام به بازیهای آسیایی در وزن ۸۰- کیلوگرم می باشد. جایی که عرفان ناظمی در انتخابی هفته گذشته عملکرد خوبی داشت و شانسس نخست این وزن می باشد. در رقابتهای این وزن مهدی خدابخش بعد از رهایی از بند بیماری، امروز صبح احمد محمدی را شکست داد. وی که هفته گذشته به ناظمی باخته بود، در صورت پیروزی برابر این رقیب، آخرین مسافر جاکارتا خواهد بود.

کد خبر 4326669

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


گراپلینگ در مسیر جهانی شدن گام برمی‌دارد