دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در یک نگاه


دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در یک نگاه

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز جزء پنج واحد نخست دانشگاه آزاد اسلامی در کشور و نخستین واحد دانشگاهی استان خوزستان است که اول دی 1361 راه‌اندازی و سال 1362 با پذیرش دانشجو در رشته ریاضی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز بهمن سال ۱۳۶۳ در دو رشته عمران و کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات) هم پذیرش دانشجو را آغاز کرد.

نخستین ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، ساختمانی ملکی در منطقه زیتون کارمندی بود که در آن دو رشته کشاورزی (زراعت – اصلاح نباتات) و عمران راه‌اندازی و پس از راه‌اندازی رشته حقوق قضایی دو ساختمان دیگر به صورت استیجاری در منطقه کیانپارس اهواز به ساختمان‌ها افزوده شد.

سال ۱۳۷۲ ساختمان منطقه چهارشیر از واحد آبادان –خرمشهر خریداری و سال ۱۳۷۳ قطعه زمینی در منطقه گلستان (کوی سعدی) به منظور ایجاد مدرسه سما وابسته به دانشگاه خریداری شد.

سال تحصیلی ۷۴-۷۳ در راستای توسعه فضای آموزشی واحد اهواز نسبت به خرید پنج هکتار و نیم زمین در منطقه گلستان اقدام شد. اکنون این واحد دانشگاهی دارای ساختمان‌هایی با اعیان ۹۵ هزار و ۸۷۱ متر مربع و عرصه بیش از 10 میلیون متر مربع مجتمع دانشگاهی واحد اهواز را تشکیل می‌دهد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در یک نگاه

کارمندان این واحد که در ابتدای راه‌اندازی ۹ نفر و اعضای هیأت علمی سه نفر بودند. واحد اهواز اکنون دارای ۴۹۵ کارمند و ۳۵۰ عضو هیات علمی و ۲۵ هزار دانشجو است.

سال ۹۳ این واحد دانشگاهی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات خوزستان ادغام شد و اکنون با ۵۴ رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی، ۸۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۴۰ رشته در مقطع دکتری تخصصی با کادری مجرب به طالبان علم و دانش ارائه خدمت می‌دهد.

انتهای پیام/4062/


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

درخشش دانش آموز سمنانی در کنکور سراسری + فیلم