«قانون جانسون»؛ راهی برای مبارزه با مصدومیت‌های قلابی


«قانون جانسون»؛ راهی برای مبارزه با مصدومیت‌های قلابی

تهران- ایرنا- «لی جانسون» سرمربی باشگاه بریستول سیتی شاید برجسته‌ترین چهره فوتبالی انگلیس نباشد اما تصمیم وی مبنی بر اعمال قانونی جدید و جنجالی در مورد تیم تحت هدایتش می‌تواند غش و ضعف بازیکنان را در حین برگزاری بازی‌های تیمش تا اندازه قابل توجهی کاهش دهد.

قانون وی که به نام «قانون جانسون» نامیده می‌شود، از این قرار است که جانسون به بازیکنانش توصیه اکید کرده که زمانی که بازیکنی به دلیل مصدومیت روی زمین می‌افتد توپ را به بیرون نزده و از جریان بازی خارج نکنند.

و این بدان معنا است که هر زمان در جریان دیدارهای برستول سیتی بازیکنی روی زمین بیافتد، بازیکنان جانسون تا زمانی که داور به شخصه تصمیم به توقف بازی نگیرد، توپ را از جریان بازی خارج نخواهند کرد.

«قانون جانسون»؛ راهی برای مبارزه با مصدومیت‌های قلابی

این قانون درست نقطه مقابل رسم همیشگی دنیای فوتبال مبنی بر بیرون زدن توپ پس از مصدومیت یکی از بازیکنان داخل زمین است اما جانسون از بازیکنانش خواسته تا به طور مشخص از مقررات بازی جوانمردانه که مدت‌ها در فوتبال اعمال می‌شود، پیروی نکنند.

البته بازیکنان سیتی می‌توانند در صورت مشاهده مصدومیت شدید یا مصدومیت از ناحیه سر به قانون پیشین عمل کنند اما در سایر موارد باید تا زمان تصمیم‌گیری داور در مورد متوقف کردن بازی، به کار خود ادامه دهند.

سرمربی سیتی این تصمیم خود را به طور رسمی اعلام کرده و با ارسال نامه به تمام تیم‌های چمپیونشیپ موضع خود را در مورد چنین موضوعی مشخص کرده است تا آنها در زمان بازی با این تیم و در صورت وقوع چنین اتفاقی دچار سردرگمی نشوند.

«قانون جانسون»؛ راهی برای مبارزه با مصدومیت‌های قلابی

در جریان دیدار افتتاحیه سیتی مقابل شاگردان «مارچلو بیلسا»، قانون جانسون در محدوده محوطه فنی کمی تنش ایجاد کرد اما جانسون پس از بازی مدعی شد که وی موفق شده در بین ۲ نیمه موضوع را برای بیلسا توضیح دهد؛ علاوه بر این، جانسون در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های محلی تصمیم و قانون خود را بیش از پیش علنی کرد.

اگرچه قانون جانسون از استانداردهای بازی جوانمردانه فاصله دارد اما با توجه به سوءاستفاده برخی از تیم‌ها از مصدومیتهای لحظه‌ای و بی‌دلیل برای متوقف کردن ضرب آهنگ تیم در حال حمله، اعمال این قانون توسط سایر تیم‌های فوتبال می‌تواند به جذاب تر شدن فوتبال کمک و از مصدومیت‌های قلابی و ساختگی جلوگیری کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!