هنرمندی که برای خرید پای مصنوعی مدت‌ها انتظار کشید/ نوربخش: جمع‌آوری اعانه دور از شان هنرمندان است


هنرمندی که برای خرید پای مصنوعی مدت‌ها انتظار کشید/ نوربخش: جمع‌آوری اعانه دور از شان هنرمندان است

وضعیت نامساعد جسمانی «پهلوان رسول‌بخش زنگ‌شاهی» استاد موسیقی بلوچستان طی روزهای گذشته با واکنش‌های فراوانی همراه بوده و کمپینی نیز برای کمک مالی به این استاد موسیقی راه افتاده است.

به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، پهلوان رسول‌بخش زنگ‌شاهی استاد موسیقی بلوچستان تبحر و تجربه منحصربه‌فردی در نواختن ‌ساز قیچک دارد و در کشورهای کویت، امارات، سوئد، ایتالیا، بلژیک، نروژ، فرانسه و آلمان اجرا داشته و همچنین از دانشگاه پاریس، دکتری افتخاری موسیقی گرفته است.

مدت‌ها انتظار برای خرید یک پای مصنوعی

این استاد موسیقی چند سال قبل دیابت گرفت و مدتها با این بیماری دست و پنجه نرم کرد و در حالی که می‌شد این بیماری درمان و کنترل شود؛ اما به دلیل تنگناهای مالی و محدودیت‌های درمانی آن منطقه، بیماری‌اش گسترش پیدا کرد و به همین دلیل مجبور به قطع پای او شدند اما او توان مالی خرید پای مصنوعی را نداشت و سر آخر یک چوب گذاشت به جای پایش تا بتواند اندکی راه برود.

هنرمندی که برای خرید پای مصنوعی مدت‌ها انتظار کشید/ نوربخش: جمع‌آوری اعانه دور از شان هنرمندان است

دو سال پیش ندیم زنگشاهی، فرزند هنرمند پیشکسوت موسیقی نواحی «پهلوان رسول بخش زنگشاهی» درباره وضعیت این هنرمند گفته بود: «حدود ۱۲ سال است که استاد به بیماری دیابت مبتلاست و به همین دلیل، سال گذشته پای راست استاد را قطع کردند. حالا هم پای دیگر استاد به همان زخمی که به خاطرش پای راستش قطع شد، مبتلا شده است. حدود چهار میلیون تومان هزینه پروتز پای او می‌شود که با پرداخت ۷۰۰ هزار تومان به‌عنوان بیعانه به هلال احمر زاهدان، سفارش ساخت آن را داده‌ایم و حدود شش‌ماه است که پروتز پای او آماده است، اما توانایی پرداخت بقیه هزینه‌های آن را نداریم.»

وعده‌ای که دوباره عملی نشد!

در ادامه با انتشار گسترده این موضوع در رسانه‌ها مسولان وعده‌هایی مبنی بر حل مشکل این استاد موسیقی نواحی دادند و قرار شد پیش از مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی فجر که همراه با تجلیل این استاد بود، مشکل برطرف شود اما در اختتامیه سی و دومین جشنواره موسیقی فجر وقتی با پای چوبی روی صحنه آمد همه متوجه شدند که وعده‌ها عملی نشده است.

هنرمندی که برای خرید پای مصنوعی مدت‌ها انتظار کشید/ نوربخش: جمع‌آوری اعانه دور از شان هنرمندان است

اما دوباره طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر بستری شدن این استاد موسیقی در بیمارستان و وضعیت بد او منتشر شد؛ از طرفی فرزند این هنرمند با اشاره به شرایط بد مالی پدرش اعلام کرد که مستمری او از طرف وزارت ارشاد که مبلغ آن ۱۲۰ هزار تومان بود، پنج ماه است پرداخت نشده است.

کمپین کمک به استاد پیشکسوت موسیقی

پس از انتشار این خبر کمپینی برای حمایت مالی از این استاد موسیقی طی روزهای گذشته شکل گرفت و شماره حسابی برای کمک مستقیم به او منتشر شد.

هنرمندی که برای خرید پای مصنوعی مدت‌ها انتظار کشید/ نوربخش: جمع‌آوری اعانه دور از شان هنرمندان است

هزینه‌های درمانی استاد زنگشاهی پرداخت شده است

اما در ادامه حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران در خصوص مسائل پیش آمده برای رسول بخش زنگشاهی هنرمند موسیقی نواحی کشورمان گفت: از حدود سه روز پیش به طور مستمر پیگیر احوال استاد زنگشاهی بوده ایم. از طریق ارشاد استان و صندوق اعتباری هنر و شخص آقای دکتر سید زاده (مدیرعامل صندوق) نیز پیگیری های لازم انجام شد.

وی افزود: بنا به گزارش های رسیده از صندوق اعتباری هنر تمام هزینه های درمانی استاد زنگشاهی پرداخت شده و ایشان نیز از بیمارستان مرخص شده اند. خانه موسیقی نیز بعد از ترخیص این هنرمند از بیمارستان پیگیری های لازم را در خصوص سلامت ایشان خواهد داشت.

جمع آوری اعانه دور از شان هنرمندان است

مدیرعامل خانه موسیقی با اشاره به جمع آوری کمک در فضای مجازی برای استاد زنگشاهی گفت: ضمن تشکر از همه جامعه هنری و دلسوزان که نگران حال این استاد عزیز بوده اند، جمع آوری اعانه به این شکل دور از شان هنرمندان است. خانه موسیقی ایران طبق رسالت خود مانند گذشته همواره پیگیر سلامت و وضعیت هنرمندان پیشکسوت علی الخصوص هنرمندان موسیقی نواحی خواهد بود.

مدیر عامل خانه موسیقی در حالی از زنگشاهی سخن می‌گوید و تشکیل کمپین و جمع‌آوری کمک‌های مردمی را دور از شان می‌داند که احتمالا خود او از طریق همین کمپین از وضعیت زنگشاهی با خبر شده است! وگرنه این سخنان چرا قبل از رسانه‌ای شدن موضوع و تشکیل کمپین از سوی او زده نشد. زنگشاهی در دوره‌ای که نوربخش ریاست جشنواره را بر عهده داشت با پای چوبی روی صحنه رفت!

متاسفانه کم نیستند اساتید موسیقی نواحی ایران که نیازمند کمک‌ها جدی از طرف وزارت ارشاد هستند اما موسسه هنرمندان پیشکسوت که برای امور این چنینی دایر شده؛ عملا یک موسسه منفعل است که کار جدی در زمینه کمک به هنرمندان پیشکسوت نمی‌کند و تمام فعالیت‌ها آن به معطوف به برگزاری جشن تولدهایی برای هنرمندان است که بیشتر وجه نمایشی دارد.

انتهای پیام/


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟